FOTO: Biskup Perić podijelio sakrament Sv. Potvrde u župi Gorica – Sovići

Danas je u župi Gorica – Sovići za svečanom svetom  Misom, koju je slavio msgr. Ratko Perić uz koncelebraciju nekoliko svećenika, podijeljen sakrament sv. Potvrde za 93 krizmanika. Krizmanici, učenici osmog i prvih srednje razreda, koji su iz ove župe, i nekoliko njih iz susjedne župe Grude, su nakon dugih priprema kroz župski vjeronauk, potvrdili svoju vjeru i pripadnost katoličkoj crkvi.

Biskup Ratko Perić im je u zanimljivoj propovijedi govorio o tri najveće vrijednosti i na nebu i na zemlji: dobroti, istini i ljepoti. U tumačenju istine Biskup se dotakao i optužbi koje ga terete da je suradnik obavještajne službe te izričito istaknuo da je to kleveta i laž.

Na kraju sv. Mise nakon čestitki krizmanicima i roditeljima te svečanog blagoslova uslijedilo je fotografiranje krizmanika.

71 komentar

  1. Prizna li se krizm

    Like(5)Dislike(10)
  2. Ne prizna, ici ce u grude privratit

    Like(10)Dislike(8)
  3. Eto ima je priliku u proputovanju svratit do zupnika i njegovih pomocnika u zupi Grude i skinit ljagu ukoliko je svaljuju na njega. Ali iskreno bojim se ds to nije laz nego “ziva istina”
    Pa kad mu vidis facu točno se uklapa u likove koji pripadaju toj sorti msm UDBA OZNA KGB i ostali. Mislim da je vise vjernika odbio od svetr Crkve nego ih pridobio. Oče oprosti im jer ne znaju sto cine

    Like(18)Dislike(38)
  4. svima cestitke iz Sirokog Brijega

    Like(17)Dislike(3)
  5. Glupsoni ne baljuzgajte

    Like(7)Dislike(2)
  6. Jeli naplaciva krizmu?

    Like(6)Dislike(24)
  7. Hvala biskupu na izvrsnoj propovijedi. Lijepo bi bilo da onakvu propovijed održi i kod nas u Grudama i da krizma našu dijecu, a da fra Stanko stoji rame uz rame kraj njega kao što je danas stajao Gorički župnik.

    Like(25)Dislike(7)
  8. Nama grudjanima je bolji fra stanko od ovog udbasa a vi dotepenci se ne pitate nista

    Like(59)Dislike(44)
  9. Svi krizmanicima iskrene čestitke!!!

    Like(17)Dislike(0)
  10. Like(3)Dislike(29)
  11. Koje ovo slika toje mislim ovo na crkvenom zidu katastrofa ???

    Like(3)Dislike(10)
  12. Prošasam puno svita i Crkvi ali ovo nema nigdi zmene jedna sramota

    Like(1)Dislike(8)
  13. Neki dan govore udbas,sad monsinjor,ovje netko brka lonce.a on i nas stankec ko braca.triba obojicu teleportirati i dovest ciste ljude.

    Like(2)Dislike(5)
  14. Pa jel to biskup iz filma.Ko da je iz Rusije porjeklom,cudno.Pogled faca,rjeci sve se uklapa.I jos kaze da UDBA ne radi a i sami vidimo da su svi dobro zbrinuti,kakve li slucajnosti.Pa kod ociju vidimo sve a imaju i USI.

    Like(5)Dislike(5)
  15. Lipi nas biskup, a ne ko onaj iz ‘jedne lijepe ali daleke zemlje’.
    A ja, to je bio stankec kad se igra biskupa.
    Čestitke krizmanicima, a Bogu hvala na biskupu. Pravom i legalnom.
    A ovim monterima filma i podržavateljima istog, nako im Bog pomoga.

    Like(6)Dislike(6)
  16. A gdje je fra Vinko što on nije stao sa našim don Ratkom da se uslika ,nije i on valjda ko oni u Grudama da nesmi blizu biskupa.

    Like(1)Dislike(5)
  17. Čestitke krizmanicima i kumovima😘

    Like(5)Dislike(0)
  18. Čestitam

    Like(1)Dislike(0)
  19. I ti se javio

    Like(1)Dislike(0)
  20. Sve cestitke upucujem svima
    ..Hvala nasem Biskupu Pericu..Sve je bilo predivno..ali se slazem sa gore navedenim koja slika u pozadini sve nagrdi.. Hoce li nas fra Stipe ikako izmoliti Biskupa da ukloni to ruglo iz crkve..Svako dijete pa cak i odrasli gube koncetraciju gledajuci to..Nije li ljepse da je iza neki Kriz obasjan svjetlosti..ili radije nista.Pola ljudi sa strane komentiraju i nitko ne slusa fratra..

    Like(3)Dislike(7)
  21. Nisu diva kriva

    Like(0)Dislike(0)
  22. Ma neki kazu da UDBA vise ne radi.Zna li iko i jednoga bivseg direktora,ili sadasnjega da nije pri toj politici ili im vrlo bliska svojta.Ma kako to slucajno moze biti kad je krscana ovde 95%.Cudnog li cuda pa probajte naci jednoga na vlasti koji je normalni krscanin,i to je teze.A sve to slucajno pa zakljucite!

    Like(2)Dislike(2)
  23. DI JE RUČA ZNA LI ITKO?

    Like(1)Dislike(1)
  24. Slika prikazuje povijesne ličnosti iz naše župe i tešku povijest hrvatskog naroda na ovim prostorima. Postavili smo je mi na čast i pijetet našim precima. Nije postavljena radi ljudi koji će posjetit našu župu jednom u životu, a imaju problema s koncentracijom.

    Uostalom, reka bi da je većina ljudi negodovala radi biskupove propovijedi i njegova “osebujnog” stila. Nema smisla da na ovakvoj jednoj svečanosti propovijeda o UDBi, a mlađariju sigurno neće pridobit na način da ih kritizira jer se šminkaju, potroše nešto love da bi se sredili tu i tamo i slično. Poruke moraju biti pozitivne ili bar nek tu kritiku upakira u nekakvom blažem i laganijem tonu.

    Like(8)Dislike(3)
  25. Pakiranje u blažem i laganijem tonu se ne može naučiti u školi ako to nemaš urođeno u sebi a biskup Perić to očigledno nema,to se vidi na faci a njegova je bože sačuvaj.

    Like(2)Dislike(1)
  26. Jasno. Mogao je u najmanju ruku ostavit “političke” stvari van tog dana. Nek se prepucava sa tim ljudima koji ga prozivaju preko javnih objava po internetu i novinama.

    Like(0)Dislike(1)
  27. Je li iša priko Tihaljine?

    Like(2)Dislike(1)
  28. UDBA, da vlada uvijek i danas kao i prije. Pogledajte cija se dica zaposljavaju u nase “vodeće” tvrtke, sve će vam postati jasno.

    Like(1)Dislike(1)
  29. Nije to katolički biskup. To je konvertit. Prebjeg iz katoličke u pravoslavnu vjeru. Sa pravim nazivom – paroh.
    Ispod ove bijele odore ima crnu-pravoslavnu, iz svoje Parohije.
    Samo s ovom bijelom vas zavarava, da je biskup.

    Stoga on ne priznaje katoličke svećenike – franjevce, ni Ukazanje u Međugorju, a papa Franjo će ga uskoro priznati i službeno.

    On je stvorio probleme u grudskoj i čapljinskoj crkvi.
    Želi ove župe pretvoriti u parohiju.

    Znači, oni koji se kod njega krizmavaju, postaju pravoslavci.

    Like(0)Dislike(4)
  30. Za Terezu:
    Koliko treba biti glup pa napisari ovakvu budalaštinu.
    Tvoj jedini plus je što znaš čitati i pisati. I to ti je plafon.
    Ta crna aljina ispod misnice je reverenda s bijelim kolarom oko vrata. I nose je biskupijski svećenici stoljećima.
    Možeš li pojmiti stoljeća?
    To što sada pratri nose civilke, ne habet, pa izgledaju ko frajeri te sigurno buni, ali pomiri se s tim. Nisi ti kriva.
    Pravoslavne od katolika ne razlikuje odjeća, jedan milenij smo bili jedna Crkva, već nauk, od filioque, preko papinskog primata pa do nauka o čistilištu, posljednjem sudu itd. Ovo općenito, jer znam da si sigurno promišljala o uzrocima velikog raskola.

    Like(0)Dislike(1)
  31. Uuuuu, vidim, ti skoro poistovjećuješ pravoslavlje i katoličanstvo, samo što još nisi spomenuo i “bratstvo-jedinstvo naših naroda i narodnosti.”

    No, ti imaš pravo na svoje mišljenje, ali ti takve usporedbe i aluzije na jednakost nitko od pravih Hrvata i katolika ne će prihvatiti. Jer bilo kakve jednakosti između Hrvata i Srba, između katolika i pravoslavlja nema. Bez obzira na povijestna razdoblja. Bez obzora i na Ćirila i Metoda.

    Naš jezik, naše pismo, povijst, religija, način ispovijedanja vjere – vjerski obredi, običaji ni ostala tradicionalna obilježja, nisu isti kao srpska i pravoslavna. Niti su bili, niti su sada, niti će biti.

    A ti se krsti sa tri prsta, ja ću sa pet, ti za Božić viči “Hristos se rodi…”, ja ću kazat “na dobro vam došao Božić i porođenje Isusovo”, ti viči “pomoz-Bog braćo Srbi”, ja ću kazat “hvaljen Isus i Marija.”

    Ti poistovjećuj pravolsavne popove sa našim fratrima, paroha i biskupa (jer je pravoslavni pop bio i četnik Đujić), ja ne ću.
    Možeš i zapjevati onu njihovu: “Od Topole pa do ravne Gore…”
    Ja ću onu našu: “Zovi, samo zovi…!”

    Eto, to tebi priliči, kao i svim intelektualcima bez intelekta.
    A moj doseg pisanja i čitanja nije “plafon”, nego strop. Kao “intelektualcu” takvoga formata i priliče riječi – “nauka”,a ne znanost, ne “pratri”, a ne fratri,
    “habet”, a ne odora ili habit.

    No, ipak se vidi da si počeo i “napredovati.”
    Naučio si “stoljeće”, umjesto “vek” i to je pozitivan pomak ka tvome “stropu.”

    Stoga, mislim da ti je kvocijent inteligencije veći od broja srbijanskih opanaka – dugokljunaša. I to je dobro. Jer ih ima i gori od tebe…

    Like(0)Dislike(1)
  32. Ne znam koliko ima smisla, ali ću ti ipak koju prozboriti, Tereza.
    To tvoje hibridno hrvatstvo u kombinaciji sa neznanjem ispada smiješno.
    Pa krenimo redom:
    Pandam katoličkom biskupu je pravoslavni episkop, iliti vladika iliti arhijerej. Pa shodno tome imaš kod nas biskupije, kod njih eparhije.
    Naš župnik njihov je paroh.
    Župa – parohija.
    Već sad je izgledna glupost koju si prethodno ispisala.
    A znadeš li da Katolička Crkva priznaje pravoslavnim episkopima apostolsko naslijeđe?
    Nu, kako vidim da izrazito mrziš našeg biskupa Perića i pratiš njegov rad, jesi li (srb. da li si) ikada čitala njegovu prepisku sa trebinjskim episkopom Atanasijem?
    Plafon je francuska posuđenica, što ne znači da sam ja francuz.
    S tri prsta se krste i katolici istočnog obreda, imaš križevačku eparhiju na čelu sa episkopom Kekićem koja ima i nekoliko župa u BiH.
    Katolička Crkva propovijeda Katolički nauk, ne znanost niti nauku. Slutiš li razliku?
    Recimo, naučava te (ne znanstvuje) da je naš dragi biskup Perić apostolski nasljednik i pastir mjesne crkve kojoj i sama pripadaš.
    Sad pomalo shvaćam zašto je apostol naroda sv. Pavao zapovjedio ženama da na sastancima šute i zašto žene nikada u Božjem promislu nisu bile predodređene za svećenstvo (srb. sveštenstvo).
    Ako te štogod još zanima, piši.

    Like(1)Dislike(0)
  33. Uuuuu, zaobilaziš odgovore oko bitnih problema kao mačak oko vruće kaše. Umjesto odgovora o krivnji biskupa Perića za probleme oko grudske i čapljinske crkve i tamošnjih fratara, oko ignoriranja Ukazanja u Međugorju i vrijeđanja tamošnjih svećenika – franjevaca, te oko tvojega neznanja hrvatskoga jezika i pravopisa, ti se uhvatio povijesti pravoslavlja i njegova izjednačavanja sa katoličanstvom, te uvrjedama i omalovažavanjem sugovornika.
    A tako obično rade oni koji nemaju argumenata i čiji je vokabular u deficitu sa pravim rječima o dokazima.

    Što se hrvatskoga jezika i pravopisa tiče, neznanje se ne može pravdati uporabom srbizama, turcizama niti bilo kojih tuđica.
    Jer postoje općepoznate činjenice koje ne treba posebno dokazivati, da se opet našlo nekoliko “mudraca” koji žele omalovažiti hrvatske jezične stručnjake. Kao prof. Babića, Hamma, Moguša, Katičića i druge, kako bi opet opljačkali narod, stvarajući konglomeratni pravopis kombinacija “novosadskoga dogovora” i postojećega pravopisa.
    U školskom pravopisu gore spominjanih profesora koji se ignoriraju, stoji skoro 20 godina, primjerice, riječi – ” ne ću, šport, zadatci, metci, uradci…” i ne vidim razloga zašto prilagođavati hrvatski fonološkom Vukovu srpskom jeziku?

    Čuvajmo svoj tradicionalni HRVATSKI JEZIK, kombinaciju etimoloških i fonetskih pravila, po uzoru na ostale europske jezike. Hrvatski je jezik ugrađen u temelje hrvatskoga nacionalnog i jezičnog identiteta.
    Stoga, ne možeš zagađivati naš jezik i pravopis srbizmima, turcizmima i drugim tuđicama, kao što si u onom kartkom komentaru napisao – “plafon, pratri, habet, nauka…”

    Trebao bi znati da je “srpsko-hrvatki” ili “hrvatsko-srpski jezik” bio samo politički konstrukt nastao kao rezultat određene ideologije propale yugounitarističke tvorevine iz XX. stoljeća, odnosno srboslavije, a koji u praksi nikada nije realiziran kod hrvatskoga naroda.
    Hrvatski jezik je definiran kao službeni jezik u RH, odnosno priznati jezik Hrvata u BiH i dijaspori.
    Hrvatski jezik je jedan od službenih jezika i u EU, priznat i normiran kao zasebni jezik s vlastitim međunarodnim kodom.

    Stoga, gospodine ili gospođo, Uuuuu, ako si hrvatske narodnosti, nauči hrvatski jezik i pravopis i nemoj svojim pisanjem kontaminirati stranice hrvatskih portala i tako vrijeđati sunarodnjake.

    P.S: Što se biskupa Perića i njgovog neprihvatljivog odnosa prema franjevcima u Zapadnoj Hercegovini tiče, ako ne znaš povijes franjevaca na ovim prostorima, mogu ti je u cjelosti podastrijeti i to bez naknade.

    Like(0)Dislike(1)
  34. Hercegovački slučaj traje stotinjak godina sa različitim intenzitetom.
    Biskup Perić je taj slučaj naslijedio već gotovo riješen.
    Katoličke župe Grude i Čapljina nemaju nikakve veze sa okupljanjem naroda oko duhovnika u tim mjestima.
    Demokracija je. Svak ima pravo iskazivati svoju vjeru na način kako hoće.

    Biskup nije u sukobu sa franjevcima, već su bivši franjevci u sukobu sa biskupom, sa generalom franjevačkog reda i na kraju sa papom.

    Like(1)Dislike(0)
  35. Tereza, Bog te blagoslovio, kakvi pravoslavci. Biskup Perić je zaređeni biskup Rimokatoličke crkve kome je papa dao na upravljanje biskupiju Mostarsko -Duvanjsku. I postavio ga za upravitelja Trebinjsko – Mrkanjske biskupije.
    Jesi ti pala s Marsa ili su ti ovi otpušteni bivši franjevci mozak isprali.

    Like(1)Dislike(0)
  36. Crna Tereza, kakve tebe brige more?
    Ako ćeš o pravopisu i hrvatskom jeziku opet ti preporučam čitaj uratke biskupa Perića, na čistom hrvatskom jeziku, a k tome je i vrhunski teolog, pa ti je korist tim veća.
    Kakav je tebi argument IQ veličine srpskih opanaka?
    Pravoslavnu Crkvu priznaje i uvažava Katolička Crkva, kako to sv. Ivan Pavao 2. reče, drugo plućno krilo kršćanstva. A grudskočapljinski pustipratri su ništa, u smislu vjerske zajednice i pripadnosti Crkvi. Zavodnici i zabludnici. Otpadnici i apostate.
    Od njih su samo gori oni koji ih podržavaju i financiraju.
    Jesi li ti čula za fra Maru čapljinsku [ž], pričešćivačicu i blagajnicu? I to je moguće kod pustipratara.
    Na kojem god jeziku hoćeš, to ti je tako.

    Like(0)Dislike(0)
  37. Uuuuu, opet, kada i o franjevcima pišeš, pričinjavaju ti se “bijeli miševi.” Ili, možda, crveni.
    Osobito, kada spominješ “pustipratre” u Hercegovini, ne prolazi ti, niti ti može proći “srbovanje”, insinuacija, ni sotonizacija. Ne pomaže ti ni ozloglašeni Ratko. Koji se pokazao i dokazao samo kao mrzitelj fratara – franjevaca i katoličkoga pučanstva u BiH, osobito u Zapadnoj Hercegovini, odnosno Herceg Bosni. I ne samo njih. Nego i cijeloga katoličkoga pučanstva ovih prostora. Koje samo vjeruje u svoje fratre-franjevce, a ne bilo čije popove. Sa pravom. Zašto? Stoga, što je tom katoličkom puku i povijest o franjevcima dokazala da su samo za njih franjevci pravi svećenici i oni pravi katolički vjernici. Sa izuzetkom nekoliko “crvenih fratara” i nekoliko “daidža” u Bosni odnosno Sarajevu. Kako?
    Evo, između ostaloga, kako:

    Umjesto Dominikanaca u Bosnu su 1291. godine stigli franjevci, zaduženi za misionarski rad. Prvo su sagradili svoje samostane, pa su onda iz tih samostana usmjerili svoje djelovanje na obraćanje bogumila i na učvršćenje vjere među katolicima.
    Na tomu požrtvovanom poslu radio je prvi hrvatski Svetac – Nikola Tavelić.
    Početkom XIV. stoljeća franjevačka je djelatnost pojačana iz samostana koje su podigli u Novom, LJubuškom, Mostaru, Bišću, Konjicu i Blažuju kraj Tomislavgrada. Franjevci pastoriziraju cijelu Hercegovinu koju rijeka Neretva dijeli na dva dijela.
    Na području Zapadne Hercegovine podigli su uz pomoć dobročinitelja i vjernika 112 crkava.
    Generalni franjevački vikar u Bosni bio je Francuz fra Gerard Odonis, koji je od 1339. na nagovor pape Benedikta XII. posjetio Kraljevu Sutjesku u Bosni. Pohodio je Bosnu kako bi se osobno uvjerio što bi trebalo učiniti da se Bosna vrati na katoličku vjeru.
    Nakon razgovora s bosanskim banom Stjepanom II. Kotromanićem (1312-1353), utvrdio je da se Bosna može obratiti samo mirnim evanđeoskim propovijedima. Prvi starješina Franjevačke provincije Bosne Argentine (Bosne Srebrene) bio je Peregrin Saksonac, koji je kasnije postao biskup. Podigao je 1347. samostan na svomu dobru u Đakovu. Vikar je bio od 1376. do 1407. (s prekidima) i sv. Nikola Tavelić. Godine 1385. Bosanksa Vikarija dijelila se na 7 kustodija, a imala je 35 samostana. U prvih 60 godina djelovanja franjevci su uspjeli i obratiti oko 500 tisuća osoba

    Svjetovnu vlast u Hrvatskoj, Dalmaciji i Bosni koncem XIII. stoljeća, točnije 1298., preuzimaju braća Šubići – Pavao, Juraj i Mladen. Moćni knezovi pribirski, bili su pristaše Anžuvinaca, dinastije hrvatsko-ugarskih kraljeva. Na vrhuncu svoje moći, umro je hrvatski ban i “gospodar Bosne” Pavao Šubić u svibnju 1312. Oca je nasljedio sin Mladen II. koji je imao dosta problema zbog nesređenih prilika u Bosni, gdje su “krstjani” sve poduzimali da ga se rješe. Čak ga je 1319. pozvao da istrijebi iz Bosne “ono zlo i uspostavi pravu vjeru.” Mladena Šubića na kraju je zarobio i iz Hrvatske odveo u Ugarsku kralj Karlo, odakle se više nikada nije vratio.

    Dakle, franjevci u BiH, osobito u Hercegovini, jedini su katolički svečenici u koje imaju povjerenje katolički vjernici. Jer su ti franjevci za ove vjernike, ali i uz njihovu podporu, sagradili sve crkve i druge vjerkse objekte na ovim prostorima, a koji objekti su prješli u vlasništvo rečenih graditelja.

    Stoga, nitko, pa ni Ratko Perić, ne može uzupirati ta crkve i ostale katoličke objekte i predati ih Petrovcima, odnosno popovima ili bilo komu trećem. Ne mogu se iz ovih crkava, pa ni iz crkava Gruda i Čapljine, deložirati fratri – franjevci. Niti po crkvenim ni svjetovnim propisima. Jer iza tih crkava i tih svećenika stoje katolički vjernici, hrvatski narod.

    A što se bojkotiranja Ukazanja u Međugorju, od strane Perića tiče, ubrzo će se on “ušutkati.” A to će biti nakon zvaničnog i službenog priznaja Ukazanja od strane pape Franje, koje prizanje slijedi.
    Tako, da će jednak status imati Međugorje kao i Fatima i Lurd.

    Eto, Uuuuu, možeš ti biti i dalje vikar Perića, mrzitelj fratara – franjevaca i onih vjernika koji njima poklanjaju vjeru i pozornost, ali ćete u tomu dematirati stvarnost, apsolutna većina hrvatskoga i katoličkoga naroda ovih prostora.

    Stoga se pitamo, što će onda Ratko Perić reći u svezi toga, ili će zašutit za sva vremena?

    Like(1)Dislike(1)
  38. Pa ti si Tereza itekako bliska sa srbima, nesvjesno doduše, jer i ti i srbi volite mitove i legende, da ne kažem bajke.
    Ovo glede miroljubivih fratara. Pa oni su iz Bosne istjerali dominikance, o glagoljašima da ne pričam.
    A najjasnije je to vidljivo za turskog vakta, kada su istovjetno kao i tadašnji vlasi kupovali,podmićivali,tužakali kadijama sve one koji su im predstavljali prijetnju. Pa sve do dobropastiraša u vrijeme bezbožne države.
    Hvala Bogu, arhivi se otvaraju pa takve kao ti služe za primjer šta besmislena mržnja spram Crkve čini od naivnog čeljadeta.
    Ti si Tereza promašila ceo fudbal.
    Gospod naš Isus Krist je ustanovio Svetu Mater Crkvu kojoj je On Glava, za spasenje duša, ne da bi župama upravljao ovaj ili onaj.
    Franjevci su prvenstveno svećenici, djeluju In persona Christi, kao Alter Christus, drugi Krist, i kao i dijecezanski svećenici zaduženi za dobro povjerenih im duša. Kao takvi za dijeljenje Svetih Tajni neophodnih za život svakog katolika.
    To što su neki tamo laici uzurpirali crkve i navukli abet, ne znači da su i svećenici jedne i jedincate Crkve(kako reče preuzvišeni nam biskup).
    Izvan koje nema spasenja, kako i kaže Crkveni nauk(ne znanost).
    Uistinu si isprana mozga i opoganjena mržnjom spram biskupa, Crkve i zdravog razuma. I istine.
    Dao Bog da ti i takvi kao ti progledaju i kako jednom sama reče konvertiraju u krilo Svete Matere Crkve iz maćehinskog zagrljaja laika u abetima, tj. pustipratara.

    Like(0)Dislike(1)
  39. Uuuuu, opet se ponavljaš komentarima – “pričam ti priču” o samo tebi poznatim nekim “pustipratrima”.
    A što ti se više podastiru činjenice, to je po tebi gore po činjenice.

    Ni na jedno od bitnih pitanja istaknutim u mojim komentarima nisi odgovorio. A to nije slučajno. Nego, ili nisi znao, ili si znao, a sa odgovorom bi demantirao sam sebe. Kao primjerice:

    1. Kako biskup Perić može negirati prava katoličkih vjernika u Grudama i Čapljini, da nisu skupa sa franjevcima izgradili tamošnje crkve i da te crkve nisu u njihovu vlasništvu, nego nekih drugih koji nemaju sveze s tim?

    2. Kako može biskup oduzeti pravo fratrima na provođenje vjerskih obreda u rečenim crkvama, kada su dotični fratri za to kvalificirani, odnosno završili odgovarajuće fakultete, što bi praktično značilo da im dotični biskup poništava diplome sa faksa?

    3. Po kojim zakonskim propisima ili crkvenim dogmama, može biskup zabraniti vjernicima da obavljaju sve potrebite vjerske obrede kod svećenika koje ti vjernici sami izaberu,a ne koje im nameće bisku?

    4. Šta će reći i kako će se ponašati i osjećati bskup Perić, kada se i službeno prizna međugorsko Ukazanje, a biskup je to Ukazanje stalno ignorirao i s njime se izrugivao?

    5. Kako će poslije toga službenoga priznanja Ukazanja u Međugorju bikup moći pogledati u oči fra Jozi Zovku i drugim franjevcima koji su vršili i vrše vjerske obrede u Međugorju i odavno priznaju Ukazanje?

    6. Je li se na taj način biskup Perić solidarizirao sa bivšim komunistima iz Mostara i Čitluka koji su bili protiv Ukazanja i strpali fra Jozu Zovka u zatvor nekoliko godina?

    7. Kako nije jasno biskupu Periću, a i tebi, da svoje držanje u rješavanju “hercegovačkoga slučaja” uzaludno pokušavate obraniti feudalnim crkveno-pravnim sustavom kao institucionaliziranim oblikom grijeha? Jer je nedopustiva, naime, i sama pomisao o Kristu koji bi osiguravao učinkovitost sustava u kojem je sa svojim sljedbenicima administrativno i sociološki raspet.

    Iz rečenih razloga, franjevci u Grudama, Čapljini, Međugorju i ostalim župama u Hercegovini, ne zaslužuju bilo kakav prezir ili klevete, a vi i rečeni biskup ustrajete u tomu. Na taj i takav način, vi neizravno klevećete i tamošnje Hrvate kao katoličke vjernike i obožavatelje svojih fratara.

    Indijski filozof i Nobelovac je rekao:

    ” Blato može uprljati dijamante, ali ih ne može pretvoriti u blato.”

    Like(1)Dislike(1)
  40. Zemo u tuđini

    Tereza,
    Tvoje znanje o hijerarhiji Kagoličke crkve je vrlo skromno. Ovo nije mjesto za informiranje o istom. Ali osnovno je:
    Biskup je taj koji daje na upravljanje župu određenom svećeniku imenom i prezimenom, a ne općenito franjevcima, isusovcima i sl. Isto tako svaki svećenik od mjesnog biskupa dobija i “dozvolu” o pravu da ispovjeda na području te biskupije.

    Like(0)Dislike(0)
  41. Bože dragi koliko mržnje i jala u napisu ove Tereze prema biskupu katoličke crkve i katoličkoj crkvi u cjelini.
    Ovoliko mržnje ima još jedino u napisima Bože Radoša.

    Like(0)Dislike(0)
  42. munchen u perspektivi

    Ja sam laik, ali evo da probam onako iz općeg znanja ( jednog ne pretjerano obrazovanog katolika) o Katoličkoj Crkvi odgovorit na ove upite naše drage Tereze
    1. Niko nikom ne negira izgradnju crkve. Vaši preci kad su gradili ovu vašu lijepu crkvu izjašnjavali su se kao katolici i priznavali hijerarhiju katoličke crkve. Po kanonima te iste crkve sve crkvene zgrade su vlasništvo biskupije. U međuvremenu je nastao raskol između određenih vjernika i biskupa. Određeni broj vjernika je istupio iz katoličke crkve i uzurpirao crkvenu zgradu. Biskup nije tražio deložaciju i ta lijepa crkva je ostala na korištenju skupini koja je istupila iz katoličke crkve.
    2. Za sve župe na području biskupije odgovoran je biskup. Daje ih na upravu određenim župnicima vrši kontrolu kako duhovnog, vjerskog tako i materijalnog rada župnika i svih zajednica (FSR, FRAMA, KRUH SVETOG ANTE, CARITAS isl).
    Biskup je određenom broju franjevaca ograničio djelovanje na području biskupije kojom upravlja. Otpust iz franjevačkog reda za dio njih donio je General franjevačkog reda, a potvrdio Vrhovni sud Katoličke Crkve.
    3. Zakonik kanonsko pravo Katoličke crkve,
    4. Kako će se osjećati biskup Perić nije bitno. Bitno je da će poštivati sve odluke papa Franje i bitno je da ga papa Franjo nije sankcionirao povodom njegovih reagiranja po pitanju Međugorja . Svoj sud o svim vjerskim, a i drugim događanjima ima pravo izreći.
    5. Nebitno
    6. Biskup Perić je naslijedio biskupa Žanića 1993. godine. Fra Jozo Zovko je suđen puno ranije 1981. godine – mislim.
    7. Takva je ta naša Katolička crkva. Mijenja se polako. Mnogima se kroz povijest to nije sviđalo pa su na razne načine reagirali (sv. Franjo, Martin Luther i dr. )
    To je ovozemaljski ustroj. Kad dođemo pred lice Svevišnjeg neka nam je svima milostiv.

    Like(0)Dislike(0)
  43. Žalosno što neki misle čim je netko biskup da je sveti i da je nepogrešiv,a on smrtnik i prdonja kao i otali ljudi njegovi godina, jedino je razlika u tome što biskup Perić
    nije dorastao ove funkcije. VI što koristite termin pustipratri mogu vam poručiti da malo serkite.

    Like(1)Dislike(1)
  44. Biskup Perić je zaređeni biskup Katoličke crkve, postavljen od Svete Stolice za ordinarija biskupije Mostarsko-Duvanjske tj. naše i dok je tako poštivat ćemo ga kao našeg biskupa – mislim mi katolici.
    Niti smatramo da je svet, a niti nepogrešiv.
    Ali naš je biskup.
    I papa Franjo smatra da je dorastao funkciji koju obnaša. Nama dovoljno.

    Pustipratar je pogrdni naziv u našim krajevima, za franjevca koji je otpušten iz franjevačkog reda.
    Ali kako nazvat one koji nose habit, predstavljaju se kao franjevci, a otpušteni su iz reda.

    Like(0)Dislike(0)
  45. Ovo što se događa ovde unas je za razmislit.

    Je li ovo zametak jednog novog pokreta koji će preporodit katoličku crkvu kao što je sv. Franjo, ili će dovesti do novoga raskola kao Martin Luther?
    Treba biti pažljiv i ostati vjeran Bogu Isusa Krista i po mogućnosti Svetoj Katoličkoj Crkvi.
    Jesmo li dorasli takvom zadatku?

    Like(0)Dislike(0)
  46. Ja se bojim da nije problem u biskupu Periću nego u bilo kojem biskupu katoličke crkve.
    Kaže Tereza
    “zaludno pokušavate obraniti feudalnim crkveno-pravnim sustavom kao institucionaliziranim oblikom grijeha?” To sam pročitala i u jednom članku Bože Radoša.

    Biskup Perić će za koju godinu u mirovanje tj mirovinu.
    Živi bili pa vidili kako će se razvijat situacija sa našim “pratarskim župama”.

    Like(0)Dislike(0)
  47. Za popa što se krije iza imena babaroga:Možeš li se sjetiti na čiji su prijedlog ovi fratri otpušteni da nisu možda na prijedlog onoga biskupa što je tražio prije par godina da mu se svi franjevci potpišu na bezuvjetnu poslušnost pa su neki fratri nakon 30 godina svećenstva ponovo se kleli biskupu (diktatoru).Oni koji to nisu učinili a bilo ih je mnogo postali su fratri bez ikakvi prava npr. ne mogu biti župnici itd.

    Like(1)Dislike(0)
  48. Za Terezu:
    simptomatično je da si ti iz cijele priče izbacila onu najbitniju, duhovnu dimenziju, te Crkvu promatraš isključivo kao bilo koju svjetovnu družinu. Ti nisi proniknula samu bit i smisao postojanja Crkve i povjerene joj odgovornosti.
    1.Crkve nisu vlasništvo vjernika, niti ičija babovina, djedovina, prćija, miraz,dota, na kojem god jeziku hoćeš. Ti ako si uložila koju banku, traži svoju isu.
    Sadašnji posjednici istih su najobičniji uzurpatori tuđeg, dušepogubno djelujući na zavedene vjernike.
    To ovi laici u abetima.
    2.Biskup ne poništava nikome nikakve diplome, to samo pokazuje koliko si daleko ići u svojoj mržnji spram Crkve koristeći se bezočnim lažima. Diploma bilo koja ne čini niti čovjeka niti fratra.
    Najgore je što sama vjeruješ u takve budalaštine.
    3.Biskup ne brani vjernicima da vrše svoje vjerničke potrebe i dužnosti, ali brani kojekakvim mutikašama da se predstavljaju onim što nisu.
    A to je njegova dužnost.
    U Katoličkoj Crkvi nema demokracije, ne bira narod svećenike, već ih postavlja i raspoređuje biskup u povjerenoj mu biskupiji.
    Znači, ne demokracija, već je sličnija autokraciji, monarhiji ako hoćeš, sviđalo se to tebi ili ne.
    4.Ako se ikad prizna međugorje, u što čisto sumnjam, i biskup i ti i ja i većina ovdje ćemo biti pod crnom zemljom, a duše otići Bogu na istinu, tako da ne znam što će i kako će se biskup ponašati i osjećati. Mrtvo?
    5. Službeno se ukazanja priznaju kada prestanu, a ovdje kraja nema, osobito što je i sama Vicka izjavila kako joj je kćer rekla suprugu “tajo, vidjela sam Gospu”, znači da je i nasljedno.
    Tako da opet mislim da će do tada biskup već položiti račun Bogu, vjerujem i reći “Dobar sam boj bio, trku završio, vjeru sačuvao.”
    6.Film o lažima koji se podmeću biskupima iz mržnje na Crkvu i ljubavi za lažima je na drugoj temi.
    7.Institucionalizirani oblik grijeha je nešto što ti,uz dužno poštovanje, ne možeš shvatiti. Ne shvaćaš ni najosnovnije ni najbanalnije stvari ni pojmove.

    I na kraju ovo “OBOŽAVATELJI FRATARA” i jest najveći problem, jer obožavanje je pridržano samo za Boga kao što se i može zaključiti iz samog glagola, a obožavanje svega ostaloga, pa i pratara je kršenje prve zapovjedi i smrtni grijeh.

    Prođi se ti indijskih filozofa, tu te je đava i odnia, već radije čitaj patrologiju, od nastanka Crkve pa kroz stoljeća.
    a ako budeš vrijedna i budeš čitala, kada naiđeš na demokraciju u Crkvi, javi se pa me javno izvrni ruglu,a ja ću se skrušeno pokajati za sve izrečeno.

    Like(0)Dislike(0)
  49. Nećeš razbojniče u Grude primirisati.

    Like(0)Dislike(0)
  50. Anonimno
    Nisam “pop”. Žensko sam – garantiram. I nemam nikakve teološke izobrazbe osim naravno ono što svi vjernici moraju – upoznati se sa svojom vjerom i crkvom kojoj pripadaju.

    A što se tiče odnosa franjevaca i biskupa – dovoljno su oni školovani i pametni da se sami između sebe dogovore ili ne dogovore o međusobnim odnosima.

    Problem je što koriste narod za svoje obračune. Više franjevci nego biskup, jer biskup nema podršku naroda. Da ima pitanje je kako bi se stvar razvijala.

    Like(0)Dislike(0)
  51. Zemo u tuđini

    Ja krivim biskupa što ne organizira župu u Grudama sa svećenikom kojem je povjerio župu na upravljanje.
    Pa neka ide ko kod koga želi.
    Nije u redu da vjernici iz Gruda nemogu na misu u svoju župu.

    Like(1)Dislike(0)
  52. Pa nije biskup baš tako blesav da pošalje svećenika u Grude, zna da bi to bilo kao da ga šalje izravno u kurjakovo zubalo. Rizik je velik.
    Pa šta misliš da ga se dosuču ovakvi kao Tereza, Radoš & co?
    Ja se sjećam kada su u Mostaru 1995.razjarene babe i tetke otele biskupa i s njim u Cim. Vidiš na šta je to spremno.
    Ali se sjećam isto tako da su jedno jutro nakon toga nekolicina njih klečale ispred katedrale da im oprosti.
    Pošteno i pohvalno. I katolički.
    Ako si pogriješio, traži oprost.

    Like(1)Dislike(1)
  53. Zemo u tuđini

    Nije valjda tako krotično? To za biskupa prvi put čujem :). Nebi valjda danas niko u Hercegovini naudio katoličkom svećeniku.

    Like(0)Dislike(0)
  54. Nije opasnije nego u Siriji, a i tamo ima katoličkih svećenika.
    Ja mislim da bi trebao doć. Nisu ubili Čapljinci svoga, ne bi ni Gruđani
    Da mu nebi bilo ugodno, sigurno nebi, ali za svjedočenje žive vjere nekad je i pritrpit.

    Like(0)Dislike(0)
  55. Upsssd povlačim gore rečeno. Nisam sigurna da ga ovaj iznad nebi i ubio.

    Like(0)Dislike(0)
  56. Zna li netko koje su vire gruđani?

    Like(0)Dislike(0)
  57. Admine fi si. Imaš posla.

    Like(0)Dislike(0)
  58. I kritično i kaotično.
    I to je organizator bila -‘katolička’ udruga Mir i dobro, toliko je bila katolička da su je pokušali registrirati u Županijskom sudu u Mostaru, ali razboritošću te institucije je odbijen zahtjev. A ne pri Crkvi, kao nekada staleška udruženja Dobri Pastir u BiH, ili Ćirilometodsko društvo u Hrvatskoj. Pa unatoč izričitoj zabrani bl. Alojzija Stepinca i našeg tadašnjeg biskupa Čule, blage uspomene, oni su šurovali sa državnom Komisijom za vjerska pitanja. Sam blaženik ta i takva udruženja je nazvao ‘izraslinama pakla’. Žalosno je što je i sam nekadašnji provincijal fra Rufin šilić bio član te udruge koja je izdavala kalendar sa slikama Maršala i Moše Pijade.
    Sramotno, dostojno i samog Jude izdajnika. A pravdanje je bila tobožnja penzijica koju crkva ne osigurava. I to već 1950.godine ih formiraju, ni 5 godina od stradanja franjevačkig mučenika. Bogu plakati. Sklapaju pakt sa đavolom, rugajući se Bogu.
    A sumnjam da bi itko od vjernika pokušao štogod učiniti, ali potaknuti ovim pustipratrima isprana mozga kao Tereza i slični, svašta je moguće, a evo i događalo se.
    Tako da ova nevinašca koja uvjeravaju vjerni puk da imaju nekakva prava, da je nešto njihovo, da oni brane narod od biskupa i Crkve su obični vukovi u janjećoj koži, zavodnici i sluge nečastivog.
    I šta će biti kada poumiru, a nije daleko ni njihov kraj obzirom na godine?

    Like(0)Dislike(0)
  59. tuđe nećemo svoje ne damo

    Naslov teksta:Biskup Perić podjelio sakrament sv.potvrde, točnije bi bilo da ste napisali biskup Perić masno naplatio sakrament sv.potvrde.

    Like(1)Dislike(2)
  60. Uuuuu, o sticanju i održavanju vlasništva, pojma nemaš. Jer su vlasnici one nekretnine ili pokretnine oni ljudi koji su to vlasništvo stekli na legalan i legitiman način, osim ostalih mogućih slučajeva i svojom investicijom i vlastitim radom uloženim u određena sredstva u vlasništvu.
    Stoga su katolički vjernici i franjevci iz Hercegovine vlasnici crkava i ostalih vjerskih objekata koje su sami izgradili svojim radom i svojim novcem.
    Ne može im to vlasništvo uzurpirati ni na sebe prenijeti bilo koji subjekti, ni fizički ni pravni. Bez suglasnosti i odobrenja putom ugovora samh vlasnika. U tom kontekstu, ni biskupi, ni Vatikan, niti bilo tko drugi, ne mogu to vlasništvo prisvojiti.

    Niti po zakonu – svjetovnom pravu, niti po crkvenim zakonima – kanonskom pravu.
    Osobito ne u sekularnim državama kakva je i BiH sada i Hrvatska sada, ali i kakve su bile bivše jugotvorevine. Iako je u bivšoj komunističkoj yugi sekularna država bila samo deklarativno, “papirnato.” Što je u takvim slulajevima značilo, da ta država može oteti crkvi vlasništvo, ali ckkva državi ne. Primjerice, poznata nacionalizacija i otimačina crkvene imovine koja još nije u cjelosti vraćena.

    Dakle, u sadašnjoj BiH se i po Ustavu jamči pravo vlasništva i pravo nasljeđivanja toga vlasništva.
    Stečena prava se ne mogu umanjivati ni prisvajati kasnijim zakonima ili izmjenama i dopunama zakona.
    Jer bi u tim slučajevima došlo do pravne nesigurnosti i došla bi u pitanje vladavina prava i pravna država.
    Drugim riječima, crkve i drugi vjerski objekti koje su izgradili franjevci i njihovi vjernici u Hercegovini su u vlasništvu tih vjernika i tih franjevaca i njihovih nasljednika.
    Ne mogu to na jednostran način prisvajati ni dijecezantski svećenici, biskupi, niti netko treći.

    Što se tiče Udruženja “Dobri pastir” i članova – franjevaca toga udruženja, ja sam to u jednom od predhodnih komentara i navela. Pod skraćenicom – “crveni fratri.”
    Naravno, da je ta Karizmatsko-molitvena zajednica sa takvim udruženjem, stvorena pod pokroviteljstvom ondašnje OZNE, kasnije – UDBE.

    Inicijativni odbor je utemeljen 1949., a Društvo – 1950. godine. Članove društva su sačinjavali uglavnom franjevci iz Bosne, ali poneki i iz Hercegovine. Primjerice: fra Bono Ostojić, fra Karlo Karin, dr. fra Rastislav Drljić, dva iz Hercegovine – fra Pavo Dragičević i fra Ferdo Vlašić. Sa inicijativom su se suglasili i fra Mile Leko i fra Josip Markušić.
    Upoznat bio i provikar Vrhbosanske nadbiskupije – dr. Marko Alaupović i dr. Smiljan-Franjo Čekala, te biskupski delegat Mostarsko-duvanjske biskupije – don Andrija Majić (don, a ne fra)?!
    I konačno, dobivena suglasnost od Apostolske nuncijature iz Beograda?!

    Uruženje je počelo s radom 1950. i djelovalo do 1975. godine. U početku je imalo 169 članova, a kasnije se postupno povećavalo.
    Uglavnom se sastojalo od bosanskih franjevaca.

    Međutim, kasnije se pojavilo još nekoliko pojedinaca – “udbinih i probošnjačkih sinova.” Kao: Marko Oršolić, sa pseudonimom – “Oskar”, kao idejni vođa skupine “Crveni fratri.” I utemeljio “Ligu humanista.”
    Zamjenik mu je bio Luka Mrkešić, kasnije zv. “daidža”, sa još nekoliko “daidža.”
    Bili su izraziti i ortodoksni UDBINI suradnici,a kasnije probošnjačke Alijine politike. Nakon “preseljenja na Ahhiret” Alije, pridružili se Zlatku Lagumdžiji, zv. “Zlajoglu.”

    Dakle, bilo je franjevaca kao katoličkih i hrvatskih izdajica, ali uglavnom su bili iz Bosne i uglavnom u manjini u odnosnu na ogromni broj poštenih franjevaca iz Hercegovine.
    Jer, su svakom “žitu ima kukolja”, samo u nekom manje, a u nekom više.

    U tom kontekstu, ni svi biskupi nisu bili neprihvatljivi za ovdašnji katolički narod. Kao što su bili don Andrija Majić, kasnije – Žanić i Perić…

    Ali, tvoji komentari i u njima navedene “činjenice”, sliče na ponoćni silazak u mračni podrum, u potrazi za crnom mačkom, koja nije tamo.

    I Albet Einstein je rekao: “Ponavljanje uvijek istih postupaka uz očekivanje različitih rezulata, je vrsta ludila.”

    Like(0)Dislike(0)
  61. Nadam se samo da ne radiš u gruntovnici ili katastru. Ako radiš, jadna nam majka.
    Hajde živa i zdrava bila, pogledaj tko je uknjižen kao vlasnik tih crkava, kuća, parcela?
    Narod? Ti? Netko iz sela?

    Like(0)Dislike(0)
  62. Uuuuu, ako se netko lažno uknjižio, odnosno na krivotvoren način, posjednik te nekretnine koji ju je posjedovao preko 20 godina, u svako doba može pokrenuti izvanparnični postupak kod nadležnpga suda i dokazati na temelju tzv. dosjelosti, pravo svoga vlasništva. Pokretanje takvoga postupka ne podliježe zastari.
    Dakle, u svako doba, franjevci rečenih crkava mogu dokazati posjed tih nekretnina, ne samo preko 20, nego i preko 100 godina.

    Gruntovnice, odnosno zemljišno – knjižni odjeli suda u kojima bi ja radila, bili bi za primjer zakonitoga i urednoga rada i organizacije toga rada.

    Stoga bi ti trebao zapamtiti ovu izrjeku Tolstoja:

    ” Rijetko ćeš se pokajati zbog onoga što si prešutio, a veoma često ćeš se pokajati zbog onoga što si kazao i još češće bi se kajao kad bi znao sve posljedice svojih riječi.”

    Like(0)Dislike(0)
  63. Daj bona Tereza o čemu ti više dipliš?
    Te lažna i nezakonita uknjižba, te zastara, te vlasnik narod i graditelji, te biskup pravoslavac…
    E da, čudi me da pored indijskih filozofa, Einsteina, sad citiraš i Tolstoja.
    Koliko me pamćenje služi i on je bio pravoslavac, doduše nakaradan jer je pisao o Kristu,,ali negirao je njegovo Bogočovještvo, čak ga je i ruska crkva ekskomunicirala, da bi na kraju, kako tvrde muslimani prešao na islam i izjavio da je đavolji islam uzvišeniji od kršćanstva.
    Nikako da potrefiš na kakvog katoličkog svetca, evo recimo uzmi sv. Antuna padovanskog i njegove propovijedi, prigodno jer se uskoro slavi njegov spomendan i prelazak u vječnost.
    Ili bilo kojeg drugog svetca ili crkvenog naučitelja (ne znanstvitelja) ali do 2.vatikanskog sabora, jer ovi naknadni su većinom limunada i razvodnjeni ekumenizmom i liberalizmom.

    Like(0)Dislike(0)
  64. Izgleda da je ovo vrlo “vruća tema”

    Dajte se ljudi skulirajte. Kako možete branit “ljude s diplomom” koji se lažno predstavljaju.
    Ajde što ovi sami sebe zovu franjevcima, to su nekad bili, ali onaj je glumio biskupa.
    Stavio čovik mitru na glavu i krizmava, a ima diplomu s teologije. Bolesnik.

    Ko Martin Sheen kad je glumio u filmu “Gospa”, pa se čovik malo zanio, malo opijati, malo slava, pa blagosiva narod po Međugorju.
    Ajde on je bio pod uticajem opijata, ali šta je onom Planinić.
    Ajmo se malo igrat biskupa.
    I onda ga još ovi narod brani.

    Like(0)Dislike(0)
  65. Uuuuu, opet bježiš od biti problema o kojem je bila riječ. “Razvodnjavaš temu”, da na taj način staviš u zabludu ljude o svojoj nekakvoj iskrenosti, pravičnosti i dobronamjernosti, svjetonazoru, intelektualnom formatu…

    Nisam ja protiv Srba kao naroda, pravoslavaca kao vjere, jer bilo koji narod ili vjera kao cjelina, nisu zločinački ili na bilo koji način poročni. To su samo pojedinci ili skupine iz nekoga naroda ili vjere.

    Primjerice: Jugokomunisti, odnosno Srbi, skupa sa JNA, bili su agresor na RH u Domovinskom ratu.
    Ali, nisu svi, samo oni Miloševićeva tipa, odnosno četničke provenijencije. Jer je bilo Srba koji su i branili Hrvatsku, bili branitelji Hrvatske, sudjelovali u Domovinskom obrambenom ratu.

    Dakle, da ne skrećemo pozoprnost s teme, fokus rasprave je bio – biskup Perić i njegovo postupanje prema franjevcima iz Hercegovine, odnosno Ukazanju u Međugorju i tamošnjim fratrima. Periću i Žaniću.

    Postoje dokazi da su oni bili suradnici zloglasne UDBE i da su planski rovarili protiv ovdašnjih franjevaca.
    Jer je na You Tube-u objelodanjen dokumentarni film o do sada neviđenim dokumnetima o odnosima KGB-a i UDBA-e s biskupima Pavlom Žanićem i Rtkom Perićem.
    U filmu se spominje, zajedno sa dokazima i dokumentima kako su UDBA i KGB ucijenili biskupa Žanića kompromitirajućim dokumentom o njegovom odnosu sa određenim mladićem kako bi promijenio mišljenje o Međugorju.
    Također se spominje i kako je biskup Perić djelovao sa KGB-om protiv franjevaca, ne samo u Međugorju, nego u cijeloj Hercegovini, kako bi pridobio župe u kojima su oni do tada bili.

    DOKAZ: Dokumantarni film From Fatima to Međugorje – Od Fatime do Međugorja (VIDEO) na You Tube-u, (na stranicama ovoga Portala od 25. svibnja 2017.).

    Nisam ja to izmislila, a i ti to sve dobro znaš, ikao se praviš “Francuz.”

    Like(0)Dislike(0)
  66. Tereza, Tereza……..
    Od kada je dokumentarni film dokaz???????

    Ako je biskup Perić surađivao sa UDB-om šta onda?????????????? Više nije biskup ili šta??????????
    Biskup će odma postat Radoš ili….. ???????

    Like(0)Dislike(0)
  67. Zemo u tuđini

    Taj dokumentarni film je zasnovan na vjeodostojnim dokumentima, na izjavama vjerodostojnih ljudi da ga ni jedna televizija nije objavila.

    Objavljen na You Tube.

    Bog vam pamet prosvitlija.

    Like(0)Dislike(0)
  68. Anonimno, kako ti nije jasno da može dokumentarni film biti dokaz? Dokumentarni može, ali ne može igrani filim. Doduše, riječ “može”, znači da i ne mora. Ali ukazuje na indicije, a indicije često puta postaju i činjenice – pravi materijalni dokazi.

    Jer, ako taj dokumentarac bude lažan, onda bi autor filma odgovarao za klevete. To autor sigurno zna, pa nije valjda lud da prikazuje lažne stvari za koje može biti kažnjen.

    No, ukoliko se pokaže da je filim istinit, parlament FBiH ili BiH bi mogao donijeti Zakon o lustraciji i kazniti sve UDBA-ine suradnike i doušnike, pa i biskupa.
    Ali i bez takvoga zakona, biskup bi trebao biti suspendiran sa svoje biskupske dužnosti po crkvenim zakonima – kanonskom pravu. Bez obzira na njegovu kaznenu odgovornost po svjetovnim zakonima odnosno po Zakonu o lustraciji.

    Like(0)Dislike(0)
  69. Tereza, sat vremena svojeg života sam zalud potrošio gledajući taj film. A ti vjerojatno se nisi udostojila niti pročitati odgovor Ordinarijata na taj film.
    Tvoj problem i tebi sličnim je taj što vas ne zanima istina, koliko god gorka bila, već samo kako dokazati da ste u pravu i mimo zdravog razuma donositi zaključke u svoju korist.
    Takvi bi se i s crnim đavolom udružili (a već i jeste) samo da udarite na biskupa, Crkvu zarad svojih sitnih i grješnih interesa.
    Ti si Tereza počela lupati gluposti o biskupu, pravoslavlju, mantiji, jeziku, filozofiji, Tolstoju i sl.
    I na koncu ti je relevantan dokaz film na jubitu.
    A znadeš li ti da svizac (srb. mrmot) umotava svaku milka čokoladu koja se proizvede od zdravih i ekoloških sirovina negdje u Alpama.
    Živa istina. Bilo na televizoru.
    Ja vidio. I cijela mi familija.
    I rode donose djecu. Ima film.
    I postoje vanzemaljci. Ima film.
    I zvijezde ratuju. Ima film.
    I čovjek sletio na mjesec. Ima film.
    Itd, itd, itd….

    Like(0)Dislike(0)
  70. Ne znam stvarno Tereza što reći nakon ovog tvoga zadnjeg infantilnog upisa.
    Osobito ovo s parlamentom, bilo kojim u bejha.
    Pa ne mogu se dogovoriti je li dan ili noć. A kamoli štogod drugo.
    Pa tko tebe instruira s ovakvim sanjarijama?

    Like(1)Dislike(0)
  71. Tereza
    Ajmo pretpostavit da je biskup Perić bio suradnik UDB-e, hipotetski…
    Šta onda.??..??

    Biskup Perić će i tako za koju godinu u mirovanje. Bog mu dao dobro zdravlje pa da se posveti pisanju.

    Doći će novi biskup (neka mu Bog pomogne u obnašanju biskupskih dužnosti u ovakvoj biskupiji) i šta onda????????

    Ne mislite valjda da će novi biskup ukinut sve dokumente koje su donijeli u franjevačkom redu i Vatikanu!!!!!
    Takozvani “hercegovački slučaj” traje i traje promijenila se tri biskupa i pet papa, a vi sav jal i mržnju usmjerili na biskupa Perića.
    Zašto???????

    Like(0)Dislike(0)

Napiši Komentar

Komentari su djelo i osobno mišljenje njihovih autora