Grude Online
  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Crna Kronika
  • Sport
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Kultura
  • Zanimljivosti
  • Lifestyle
  • Osmrtnice
  • Kontakt

Grude Online

  • Naslovnica
  • Vijesti
  • Crna Kronika
  • Sport
  • Politika
  • Gospodarstvo
  • Kultura
  • Zanimljivosti
  • Lifestyle
  • Osmrtnice

Komentar čitatelja: Kad će se odzidati crkva sv. Katarine u Grudama?

27. studenoga 2014.

Nakon dugogodišnje šutnje, zahvaljujući isključivo ovom portalu, ponovno je aktualizirana tema „Hercegovački slučaj“. I neka, treba malo da se o tome priča, komentira, jer od šutnje nema ništa, treba biti glasan. Pokušati ću u daljnjem tekstu opisati moje viđenje na cijeli ovaj slučaj. Inače, rođen sam i živim u Grudama cijeli život. Tu sam se krstio, pričestio, krizmao, bio ministrant te sam bio i član frame. Povezan sam dosta s crkvom, kao i s našim fratrima tako da mislim da mogu biti kompetentan da opišem ovu situaciju.

Narod je ovca

Stalno se, kako kroz komentare na portalu, tako i u društvu, spominje kako narod ne želi popove, kako treba slušati volju naroda. Zašto? Pa ne mora se narod baš u svemu pitati, ako se nigdje u svijetu u crkvi ne pita narod, zašto bi baš u Grudama trebao narod odlučivati kako će biskup upravljati crkvom.

A tko je taj narod? Jesam li i ja dio tog naroda? Mene nikada nitko nije pitao što ja želim i kako želim.

Podijeliti ću taj narod u više skupina. Možda će malo grubo zvučati, ali opet ponavljam da je ovo moje viđenje.

Prvu skupinu bi nazvao „Manjina“. To su ljudi koji spadaju u onu skupinu kojoj je svejedno tko govori misu i koji bi prihvatili volju biskupa ma kakva god ona bila. U ovoj skupini su većinom mladi, pametni ljudi koji znaju da tu nema velike razlike i koji samo žele da ova župa ponovno bude legalna kao i sve ostale. Oni su tihi, idu i dalje na misu, ali se ne žele miješati u cijeli ovaj slučaj. Mislim da u našoj župi ima oko 30% ovakvih.

Druga skupina ljudi, ili „Većina“ je ona skupina kojom je lako manipulirati. Tu spadaju svi oni koji ne znaju puno o ovoj situaciji te mrze biskupa i misle da je on sve kriv. A zašto? Upravo iz razloga što su uključeni u onu priču s početka teksta. Njihov stav je sljedeći: Ako već narod ne želi popove, zašto Biskup ne posluša volju naroda i ne pusti franjevce da ostanu tu, ako su od početka na ovoj župi. Mrze biskupa jer je njima lako manipulirati. Tako je prošle godine, nakon mise, fra. Bernard pročitao pismo kojim pozivaju Biskupa da obavi sakrament svete krizme. Nakon mise čujem komentare tipa: „Eno kako su mu lipo napisali, ako ne dođe nakon ovoga baš je bezobrazan“.

Fra. Bernard, kao i cijelo crkveno vijeće zna da Biskup neće doći na račun tog pisma. Čemu onda uopće trud da se pismo sastavi. Upravo zbog ove većine kojom je lako manipulirati. Ovu skupinu čini oko 40% župljana.

Treća skupina je najgora i nazvao bi je „Zadrti“. Ti rijetko dolaze na mise, ali su najglasniji. Manipuliraju drugom skupinom, a prva ih se boji. Oni misle da sve znaju i nemoguće je s njima uopće pričati o ovom slučaju. Priča im se svodi na sljedeće: „Neće ga on nikad u našu crkvu kročit, dočekat ću ga na cijev od puške, letit će sa zida itd… Ovo je skupina od 10% župljana, ali je glasnija i utjecajnija od ostalih 90%.

I zadnju skupinu bi nazvao „Povjesničari“. Tu spadaju oni koji znaju da su njihovi ćaće ili didovi čuvali crkvu i sada oni osjećaju da i oni tako moraju postupiti iako ne znaju točno zašto. I ovoj skupini pripada oko 10% ljudi.

Kada bi proveli referendum na pitanje Koga želite u župi, siguran sam da bi 100% bilo za franjevce, ali kada bi pitanje glasilo želite li ovakvo stanje ili normalnu župu onda mislim da bi narod bio podjeljen.

Činjenice

Možemo se uvijek izvlačiti na Boga. U crkvu idem Bogu, ispovjedam se pred Bogom i Krizmam se pred Bogom. Tako se po komentarima često spominje kako Biskup nemože dokazati da krizma nije valjana. Nedavno je fra. Bernard izjavio za Slobodnu Dalmaciju sljedeće: „Kako on može dokazati da je njegova sveta vodica ispravna, a moja nije?“. Po ovome bi mogao i ja krizmati. Kako netko može dokazati da moja vodica nije ispravna?

Činjenica je da su ova trojica otpuštena iz crkvenog reda, a njih nije Biskup suspendirao, nego Crkveni sud iz Vatikana, a General reda ih izbacio. Oni jesu svećenici, ali nisu franjevci. Činjenica je da fra. Bernard NE MOŽE podijeliti krizmu na svoju inicijativu. I činjenica je da nam ta Krizma ne vrijedi u drugim župama.

Krizma

Krizma je izgleda najveći problem našim svećenicima, ali ujedno i najbolji rezultat njihovog manipuliranja. Tako se spominje kako je nedavno krizmano 173 mladih i kako je to pokazatelj što gruđani žele. Opet manipulacija. Ajmo to sagledati ovako…

Grude su mala sredina i nitko se ne želi odvajati od većine. – Ako će se krizmati 172 djece, neka se krizma i moje. Ako i ne vrijedi, nema veze, kad mu zatreba lako može otići sam do Mostara i krizmati se ponovno i to besplatno. To je stav većine. Ali kada bi imali izbor da se mogu krizmati samo jednom i to u Grudama ne valjano ili u Mostaru valjano onda sam siguran da bi gotovo svi, barem oni pametni otišli u Mostar, jer zašto bi dijete zbog nečijeg „inata“ ispaštalo cijeli život. A ispaštalo bi, jer sam i sam bio u situaciji da se nisam mogao vjenčati dok se nisam ponovo krizmao.

Već smo rekli da je činjenica da ni jedan od naših svećenika ne može krizmati. Oni su toga svjesni, ali zašto to rade? Zašto i sami griješe i svjesno uvlače u grijeh roditelje i njihovu djecu? Zašto jednostavno nisu mogli reći da zbog situacije, u kojoj smo svi skupa, biskup ne želi doći u Grude i da se roditelji snađu i krizmaju djecu u okolnim župama? Biskup se i sam ponudio da će krizmati grudsku djecu, ali na nekom drugom mjestu.

Kada bi to napravili onda bi sigurno roditelji vršili pritisak na biskupa i ovaj slučaj bi se već odavno riješio. Očito je da je njima u cilju što duže biti ovdje, a ovako samo sebi produžuju boravak.

Isto tako, kada bi odstupili iz grudske župe i prepustili je biskupu siguran sam da bi bio sljedeći scenarij… Crkva bi odmah bila zazidana kao što je bila i 1969 godine. Međutim, danas je razlika u tome što bi ta vijest odjeknula na daleko, jer danas je snaga medija 100 puta jača nego što je bila tada. Tako bi nakon pritiska medija i ismijavanja crkve slučaj za kratko vrijeme bio rješen.

A Biskup?

E moj Ratko. Trebao bi i sam znati da je ovakva situacija u Grudama. Znaš da si u pravu i goniš inat, ali kome? Goniš inat ovoj „zadrtoj“ skupini koja te ne bi pustila u Crkvu ni kada bi na referendumu 90% župljana prihvatilo popove. Jer, siguran sam da se nitko zbog vas ne bi svađao s ovih 10% nego bi se okrenuli i nastavili raditi svoj posao.

To je najveći problem cijelog ovog slučaja. Sa sigurnošću mogu reći da nikada, ali baš nikada popovi neće ući u našu crkvu.

Ja osobno nemam ništa protiv njih, ali ne možeš to objasniti ovoj skupini koja je najjača, najglasnija i najmoćnija.

Prema tome, ako želiš da se ovaj slučaj završi onda moraš znati da postoji samo jedno rješenje.

A ja, kao i svi ostali ljudi ove naše jadne župe živimo za dan kada će grudska župa biti priznata franjevačka župa jer drugi scenarij ne postoji.

 

Grudski Župljanin

hercegovački slučajkolumnasv kata
133 komentara
0
Facebook Twitter Google + Pinterest

133 komentara

gruđanin 27. studenoga 2014. - 20:04

hvala bogu neka se ovo više ne gura pod tepih

Like(0)Dislike(0)
Drazen 27. studenoga 2014. - 20:12

Postovanje. Ovo sto si naveo je korekt. Dalje sta se tice franjevaca ili petrovaca ucem je razlika:
Ocenas
Zdravo Mario
Slava Ocu
Vjerovanje
Dalje da kazem sve je isto al nepase nekima koji uzimaju pare i peru ih tu.

Like(0)Dislike(0)
ružići 27. studenoga 2014. - 20:19

Ko kontrolira sadašnje novčane tokove kroz župu, je li biskupija, provincija kako kod drugih župa ili možda Srećko Novak neki tamo s mitrom iz neke druge vjerske zajednice.!
Uostalom neće ući popovi u crkvu, to je teza i za one koji su zadrti i za nezadrte bezvezna.
Uostalom javni prostor upotrebljavati za pisanje samo o župi Grude nije dobro. Šta nas brigaju vaši posli? U našu crkvu, i u sve druge crkve može doći biskup kad god hoće, može i provincijal kad god hoće, mogu i svi popovi i fratri i isusovci i dominikanci i svi redovi na svi9jetu kad god hoće, a u vas u Grude ne mogu jer neće i ne smiju, a tako ni vaši fratri nigdje ne smiju jer im nitko od drugih župnika to neće dopustiti. Vi tirajte i dalje inat, ali okanite se nas sa strane.

Like(0)Dislike(0)
dixdi 27. studenoga 2014. - 20:31

Za gruđanina
Dok si pisao svoj tekst vjerovatno si bio u toploj fotelji i puna stomaka okružen tehnikom(ako ne zlorabiš radno mjesto) trebalo ti je past na pamet da su grudsku ljepoticu sazidali naši djedovi praznih stomaka i krvavih ruku pod upravom FRANJEVACA i franjevačkim novcem te će takva i ostati pa taman se i krvlju branila jer ja u krizmu koju sam primio u grudama vjerujem a po NAREDBI nevjerujem ni u šta te s razlogom pripadam u grupu(partiju) NAJZADRTIJIH

Like(0)Dislike(0)
hhh 27. studenoga 2014. - 20:41

Svaka cast autoru i ja spadam u tu prvu skupinu u grudama je nazalost tako moras sutit i radit sta vecina kaze

Like(0)Dislike(0)
skafiskafnjak 27. studenoga 2014. - 20:49

Pa nek su je gradili franjevci i crkva ostaje narodu a nece je nijedan ni fratar ni petrovac uzet sebi

Like(0)Dislike(0)
dijaspora 27. studenoga 2014. - 20:49

U Grudama sam krstena,krizmana i 2008.god u Grudama me vjencao fra Bernard,u Njemackoj crkvi nitko nikad nije ni potegao pitanje o nevaljalosti moje krizme niti mojeg vjencanja,dijete sam krstila bez ponovne krizme i vjencanja niti je to tko od mene trazio..Dragi autoru drugi put se vjencaj u Grudama pa se neces morat ponovo krizmavat 🙂

Like(0)Dislike(0)
neki tamo 27. studenoga 2014. - 20:51

svaka cast autoru,,, podrzavam

Like(0)Dislike(0)
za seljaka dixdi 27. studenoga 2014. - 21:23

Grudsku crkvu je gradio srpski kralj Petar i zato je to jedina rimokatolička crkva na svijetu saTRI ZVONIKA.
Rađena je po projektu srpske pravoslavne crkve.

Like(0)Dislike(0)
Anticajkaroš 27. studenoga 2014. - 21:24

Pogođeno u sridu, a sad je sve stvar tko će se naći u kojoj skupini.

Like(0)Dislike(0)
gruđo 27. studenoga 2014. - 21:50

evo sve, ali ta će biti s ovim kada ovi izopćenici većenici pomru

Like(0)Dislike(0)
roditelj 27. studenoga 2014. - 21:52

Riješite to radi djece naše.

Like(0)Dislike(0)
zorazlatkina 27. studenoga 2014. - 22:03

Drazene,
uzimanje i pranje para je kazneno djelo, pa to odmah moraš prijaviti MUP-u ili PP.
Ne prijaviš li, ili ako se iz prijave utvrdi da nema u tome obilježja kaznenog djela, odgovaraš za klevetu.
E, sada, izvoli!

Like(0)Dislike(0)
želja 27. studenoga 2014. - 22:12

HAOS U GRUDAMA! Uvijek ste bili nazadni i ostati ćete taki dok budete postojali, to je vaša sudbina.

Like(0)Dislike(0)
gruđanin 27. studenoga 2014. - 23:14

Ljudi moji ….pa popovima niko ne brani da oni sebi naprave crkvu i neka se narod sam odluci di ce ici na misu.
Ja sam isto krizman u grudama kazu da nam krizma ne vrijedi, bio sam kum u berlinu i u zagrebu sa potvrdom iz gruda i niko me nije nista pita ni proziva …dok nisam dosa u goricu naravno tamo su rekli da ne mogu!!!

Like(0)Dislike(0)
anonimus 27. studenoga 2014. - 23:32

Tko je god napisa svka mu čast, kapa doli, sve na mistu, nema se šta reć.

Like(0)Dislike(0)
alo 28. studenoga 2014. - 0:51

Jadne dice sa ovakvim roditeljima.Uzimati sakramente od neposlusnika je grijeh.
Vjencat se u Grudama je samo parada radi drugih a nikakvo crkveno-katolicko vjencanje.

Like(0)Dislike(0)
fghjk 28. studenoga 2014. - 1:16

reklo bi se po komentarima i lajkovima da se prva grupa ne zove ‘manjina’.

Like(0)Dislike(0)
Grga 28. studenoga 2014. - 1:21

Svaka čast autru ovog teksta. Zašto? Pa zato što je onako ljucki pokušao pristupiti tzv. “Hercegovačkom slučaju”. S druge strane povjesnici i stručnjaci bi rekli da je ovaj tekst površan, znanstveno neutemeljen itd., no za jednog rimokatolika, vjernika prvenstveno je bitno da je tekst iskreno i ljudski napisan. Evo mislim da je on djelo jednog iskrenog vjernika i kršćanina koji se ne boji svoje mišljenje javno obznaniti. Da je Bog dao da nas je više ovakvih. Davno bi ovaj problem bio riješen.
Nažalos nisam se našao ni u jednoj skupini koju je autor ovdje naveo. Naime htio sam se svrstati u ovu prvu skupinu i vidio sam da nisam onaj koji bi samo tako htio prihvatiti “volju biskupa”, a nisam ni tako “mlad”, ali mi je ipak svejedno “tko govori misu” (ako se radi o rimokaroličkom svećeniku) i htio bih da župa “bude legalna”. Nisam ni u onoj drugoj skupini, a pogotovu nisam u onoj “zadrtoj”. dakle ja pripadam nekoj četvrtoj skupini koja ima običaj kazati “sačuvaj Bože što se ovo događa u našoj Rimokatoličkoj crkvi. Dragi Bože molim te učini sve da ova rak-rana zacijeli i nedopusti još jednu podjelu među nama kršćanima”. Dragi moji gruđani i sumještani zašto ja ovako mislim? Evo pokušati ću ukratko objasniti. Prvo: zato što je se kroz povjest naša kršćanska crkva zbog ovakvih banalnih stvari dijelila nekoliko puta i to smatram đavolskim uplivom i djelom nad kojim samo đavao može likovati. Tako mi postadošmo rimo-katolici, drugi hrišćani, neki drugi luterani, protestanti, grko-katolici itd. Zbog čega? Ma ne zbog toga što je Bog tako htio, nego samo zbog toga što su pojedine sitne ljucke duše htjele biti veće od Svevišnjeg. Htjeli su vlast, htjeli su razvode i razvrat, htjeli su materijalna dobra i htjeli su sve ono što nije u skladu sa Svetim pismom. Koliko je tu tko bio u pravu ili nije sad nije bitno. Bitno je to da sad imamo na sijaset nekakvih kršćanskih crkava, a Bog preko svog sina Isusa je nešto drugo poručio svim ljudima. Dakle nije bitno zbog čega ili što je se Rim odrekao i izopćio milione protestanata. Bitno je da je to bilo i jest tako.
E kad je to tako kad je se Rim mogao odrći miliona zašto ne bi i nas par tisuća iz nekakve zabiti zvane Zapadna-hercegovina. Ne daj Bože da se to dogodi. Jer ako se to dogodi kud ću ja koji se još uvjek smatram pripadnikom Rimokatoličke crkve, koji sam u njoj rođen, kršten, krizman, vjenčan i mislim u njoj umrijeti. Kud ću ja koji ne pripadm ni jednoj ovoj skupini i koji mislim da tu ima grijeha i jenih i drugih, mislim da su svoje prste u to upleli komunisti i sam crni đavao? Kud ću ja kojem su franjevci za srce prirasli, ali opet bih htio da u Grudama našu djecu ne krizmava nekakav Novak kojemu se ni vjera ne zna? Samo mogu moliti dragog Boga i kazati ostupi đavle. Mogu moliti dragog Boga da prosvitli pamet prvenstveno našim biskupima koji su evo bezdušno spremni i otpisati toliki vjernički puk. Mogu moliti dragoga Boga da našim franjevcima isto tako prosvjetli pamet i otvori oči, pa im da snage da izdrže i ovu kušnju i patnju. Mogu se moliti dragom Bogu da svi skupa ponovo sjednu za dogovarčki stol i dogovore se na korist nama i čitavoj svetoj Rimokatoličkoj crkvi. U protivnom neka nam Bog bude u pomoći.
Dakle, po mom, problem nije vjerski nego čisto ljudski i tako ga ne treba rješavati. Ljucki je počeo i ako ćemo tako onda je tu velika krivnja biskupa i tzv. popova. To treba otvoreno reći, ali se tako problem neće riješiti. Problem se treba riješiti tako da usijane glave kažu “da to je istina. Grijeh je to što smo htjeli silom uzeti nekakvu ovozemalljsku vlast na nekim župama i eto zbog toga napravili razdor među vjernicima. Da to je naš grijeh, ali hajdemo sada pokušati ispraviti što se da ispraviti i spasiti puk od naših međusobnih gluposti”. Franjevci i narod također trebaju kazati “Bože daj nam snage da mognemo izdržati i ovo iskušenje. Oče ako je moguće neka nas mimoiđe ovaj kalež patnje, ali opet neka bude volja tvoja”. Dale i jedni i drugi o ovome moraju ljuci razgovarati, ali opet držeći se svih načela deset Božih zapovjedi. Uh što sam odužio. Oprostite.

Like(0)Dislike(0)
drinovčanac 28. studenoga 2014. - 1:41

ma što će je odzidati triba još i svaki otvor nabaciti jer u grudin crkva netriba jer nema vjernika ni hrvata ni katolika

Like(0)Dislike(0)
radišan Gruđanin 28. studenoga 2014. - 4:55

Nisam znao da ovoliko seljaka iz OPĆINE Grude ima internet, čim se spomene na internetu riječ “fratar ” eto goričana/drinovčana/ružićana/ledničana i GRUDSKIH SER*nja na portale, liječite tu frustracije i čuvajte kokoši a mi ćemo napredovati, tko vas je*e !

Like(0)Dislike(0)
Diaspora 28. studenoga 2014. - 8:18

Poznata sitouacija koja reflektira ljude u grudama i fra celu !
Sramotno i bezpotrebno !
Ajde nek neko neide na poso zato sto se mjenja gazda “

Like(0)Dislike(0)
sovići 28. studenoga 2014. - 8:20

Vidi se da je općina Grude s Grudama kao sjedištem nastala komunističkim dekretom, u tom se mjestu ništa normalno ne može odvijati. Grudske SER.NJE ne daju. tako ne daju zaobilaznicu, ne daju da im se uredi središte, ne daju normalno u crkvu itd. Sve naopako.

Like(0)Dislike(0)
rtl 28. studenoga 2014. - 8:30

Mislim svugdje na svijetu se mijenjaju fratri, i popovi dolaze iumjesto fratara i obrnuto, u svim ostalim župama u Hercegovini su se do sada već tri puta promijenili fratri sem u Grudin gdje su ovi 25 godina! Zar to nije dokaz da nešto nije u red

Like(0)Dislike(0)
Matan za "drinovčanca" 28. studenoga 2014. - 8:59

“Drinovčanac” kaže se “u Grudama”, a ne “u grudin”. “Netriba” se piše rastavljeno.
Ti kao veliki Hrvat, trebao bi znati i da se imenica Hrvat piše velikim početnim slovom.
Nedostatak znakova interpunkcije u tekstu jasno pokazuje tvoju razinu pismenosti.
Iz tvog komentara se također vidi da si veliki katolik i da se držiš vjerničkih načela.

P.S.
Izgleda da ti jedino lupetanje i pljuvanje dobro idu!

Like(0)Dislike(0)
Za zabrinute seljane 28. studenoga 2014. - 9:14

Ne brinite se vi za Grude i grudske “probleme”.
Snaći ćemo se mi i bez vaše pomoći.
Držite se vi svojih sela, čuvajte kokošinjce i uživajte kad vam je Bog dao!

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 9:28

Osnovno pitanje je da li gruđani žele pripadati Katoličkoj crkvi, ili je ovo početak jedne nove vjerske zajednice.
Ovi na lici se predstavljaju lažno oni NISU franjevci. Ako ne vjerujete pitajte provincijala ili generala OFM.

Like(0)Dislike(0)
bolje sutra 28. studenoga 2014. - 9:31

Grga
Potpisujem svaku riječ.

Like(0)Dislike(0)
ledinac 28. studenoga 2014. - 9:34

Grude kao čaršiju najbolje opisu ganga koju oni tako sdušnop pivaju: SELO GRUDE NEMA MOJE GUDE, UŠKOPLJENA A NEZAŠIVENA!
Eto to su Grude, kaos i katastrofa. Jadni mi gdje nam je nametnulo centar općine!

Like(0)Dislike(0)
Anonimno 28. studenoga 2014. - 9:35

Isus je rekao “gdje su dvojica sabrana u molitvi i Ja sam s njima”. Tko ne vjeruje da je Isus prisutan u sv. misi u Grudama neka je obiđe u širokom luku, nisu mu daleko ni Sovići ni Ružići a ni Ledinac pa neka tamo ide na misu a prestane pametovat po portalima. Ja sam iz Gruda i na misu idem u svoju crkvu i nigdje više, vjerujem da je Isus prisutan u svakoj misi koja se održi u crkvi Sv. Katarine. Drinovčani, Sovićani, Ružićani, Ledinčani i ostali negruđani okanite se vi nas i naše crkve, imate svoje pa se njih držite.

Like(0)Dislike(0)
bolje sutra 28. studenoga 2014. - 9:43

Anonimno
nemamo mi svoje crkve, naša crkva se zove Sveta Katolička Crkva. Vi ste trenutno sektaši koji se koriste obilježjima, liturgijom Svete Katoličke Crkve, a ne poštujete ni biskupa ni provinicjala, a ni Papu.
Mi katolici se mješamo u “taj vaš slučaj” jer nas sramotite.

Like(0)Dislike(0)
grudjanka 28. studenoga 2014. - 9:47

SRAMOTA ME JE ŠTO PRIPADAM ŽUPI GRUDE! IMA IKO DA OVO RJEŠI. MOJA DJECA ŽELE BITI FRAMAŠI, ŽELE PJEVATI NA BOŽIĆNOM KONCERTU SA SVIM ZBOROVIMA, ŽELE BITI NA ZLATNOJ HARFI SA SVOM DRUGOM DJECOM IZ DRUGIH ŽUPA. SRAMOTA ME JE ŠTO TO NE MOGU, A JA NEMAM BAŠ NOVACA DA ISELIM IZ OVE ŽUPE U DRUGU JER SAM OVDJE ROĐENA.

Like(0)Dislike(0)
UNHCR 28. studenoga 2014. - 10:26

Preseli u kamp Dubrava.

Like(0)Dislike(0)
Za ledinac 28. studenoga 2014. - 10:30

Ostani ti tamo u šumi i napravi sebi centar u Zulpića gostionici.
Niko te ne zove u Grude, iako ovdje ima puno vaših “nevjesta”: Kreja, Željo, Mika, …

Like(0)Dislike(0)
Drinovci-Gorica-Sovići-Ružići-Tihaljina-Ledinac 28. studenoga 2014. - 10:30

Znam da se komentari čitaju, pa ću za grudske malograđane kopirati dio teksta sa wikipwdije gdje se opisuje povijest privremeno uzurpirane Župe Grude:
Ne ulazim u srž problema oko franjevaca ali me smeta kad neki umno ograničen komentator sve nas ostale naziva nekakvim seljacima.
Povijest okolnih Župa daleko je veće i bogatija od povijesti privremeno uzurpirane Župe Grude.

Evo i teksta sa wikipedije pa se nadam da će bar grudski građani nešto korisno naučiti.

Župa Grude – Sv. Kate[uredi VE | uredi]Područje grudske župe u 18. stoljeću (1743.-1768.) pripadalo je župi Drinovci, dok u 19. stoljeću današnju župu dijele župe Ružići i Gorica. 1895. osnovana je župa Grude, zbog udaljenosti naselja od središta ovih župa, ali i povećanog broja vjernika. Na teritoriju župe nalaze se tri crkve: crkva Sv. Katarine u Grudama, crkva Sv. Jure u Dragićini, te zavjetna crkva Sv. Izidora na Cerama. 1743. na području župe bila su 24 doma i 212 vjernika, dok je u vrijeme osnivanja župe (1895.) bilo 2464 vjernika i 416 domova. 2002. u župi je bilo približno 1000 domova s 4200 vjernika. Župni stan podigao je prvi župnik fra Leonard Radoš 1895., ali ju je potres 1923. oštetio. Obnovljena je trudom fra Gabrijela Grubišića (župnik 1920.-1940.). Velika impozantna grudska crkva započeta je 1923. godine, a pokrivena tek 1939. Koncem 1968. u crkvi je postavljen novi oltar, dar fra Špire Andrijanića. Gradnja nove župne kuće počela je 1980., za vrijeme župnikovanja fra Bernarda Marića, koji je i danas u Grudama.

I za kraj nezaboravna ganga koju mi seljaci u Drinovcima, Sovićima, Gorici, Tihaljini, Ledincu i ostalim Župama vrlo rado pjevamo kad nam naš Biskup Ratko Perić i ostali srkveni velikodostojnici dolaze u posjet:

SELO GRUDE JADNE MOJE GUDE
UŠKOPLJENE A NE ZAŠIVENE

Like(0)Dislike(0)
Matičar 28. studenoga 2014. - 10:33

Jesu li uzeli ženino prezime?

Like(0)Dislike(0)
Lektor 28. studenoga 2014. - 10:36

Komentare napisane velikim slovima uopće ne čitam.

Like(0)Dislike(0)
Derim 28. studenoga 2014. - 10:43

Čobane, nisi rekao ništa novo niti pametno.
Ovo je dio istine koju tvoj mentalni sklop može samo (jedino) prepisati iz Wikipedije.
Vidi se da si zalupana seljačina i dobro bi bilo da tamo i ostaneš.

P.S.
Ne izlazi sam na cestu!

Like(0)Dislike(0)
novi 28. studenoga 2014. - 10:54

Na žalost zluradih crkveni problem u Grudama će se uskoro riješiti – dogovorom na zadovoljstvo svih !!!

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 11:00

Jedan savjet iz okolnih župa.

Potjerajte ove otpuštene franjevce iz župe i ponovo zazidajte crkvu. I ne popuštajte dok vam biskup ne dodjeli prave fratre.
Po mom skromnom mišljenju to je jedini način.
Ovako ste sektaši koji se okupljaju oko otpuštenih franjevaca i ne pripadate nikome i to traje već 45 godina.

Like(0)Dislike(0)
grudanka 28. studenoga 2014. - 11:10

Župa GRUDE se ne spominje među župama koje pripadaju Hercegovačkoj Franjevačkoj Provinciji, nema je ni u pojmovniku provincije, kome onda pripada ova župa ako nije na popisu.?! Sramota je da rade sve na svoju ruku, mimo svih propisa i pravila koje vrijede za sve druge katoličke župe na bijelom svijetu!
Ja želim samo da mi djeca rastu u normalnoj sredini, a ova je nenormalna zahvaljujući samovolji pojedinaca iz Gruda.

Like(0)Dislike(0)
ja 28. studenoga 2014. - 11:15

osobno idem u crkvu radi sebe, manje je bitno tko propovjeda Božju riječ bitno je da ju približi vjernicima. Crkva je izgrađena radi nas bez obzira ko ju je gradio tj gradili smo ju za sebe.
Zakljčak: Idite u crkvu i molite se da nam svima od franjevaca preko gruđana do ratka bog pamet prosvitli

Like(0)Dislike(0)
grudjanka anka 28. studenoga 2014. - 11:26

Idite u crkvu ali ne u Grudsku jer nije katolička, možda je SATROKATOLIČKA jer je neki Srećko novak starokatolik krizma grudjane i pričestio jednom kad je dolazio. To je svetogrđe!

Like(0)Dislike(0)
Za derima iz Drinovaca 28. studenoga 2014. - 11:34

Seljak sam i ne stidim se toga.
Seljak sam jer živim u najljepšem selu u Herceg-Bosni.
Seljak sam jer živim u selu koje ima jako veliku i bogatu povijest.
Seljak sam kao što su seljaci bili moji susjedi Antun Branko i Stanislav Šimić, Fra.Paškal Buconjić, Fra Anđelko Nuić, Fra Radoslav Glavaš, Don Ilija Tomas, Svećenik Ivan tomas, i mnogi drugi ugledni intelektualci, svećenici, redovnici, doktori znanosti, magistri , obični mali ljudi…

Seljak sam i pripadnik rimokatoličke Crkve koja priznaje lokalnog Biskupa i Papu Franju.
Seljak sam koji se veseli i pomaže lokalnoj Frami i svakoj akciji koju djeca vode preko njih.
Seljak sam koji uživa u pjesmi crkvenog zbora koji svake godine imaju druženja na lokalnoj razini u Općini.

Nedostaje li tebi kao građaninu i katoliku išta od gore spomenutog?

Like(0)Dislike(0)
Za derima iz Drinovaca 28. studenoga 2014. - 11:45

Kako podnosiš činjenicu da ti je Načelnik Općine iz sela Sovići?
Načelnik koji vam je uredio čaršiju kao nijedan predhodnik prije njega. Načelnik koji će za koju godinu napraviti ljude od vas gruđana.

Kako podnosiš činjenicu da ti Domom zdravlja upravlja žena iz sela Drinovci.
Smeta li ti imalo što ti je Direktor Komulanog iz sela Sovići.
Nadam se da ti ne smeta činjenica da ni Ravnatelj srednje škole nije iz grada Gruda.

Za kraj te pozivam da u ovo pred adventsko vrijeme izdvojiš malo svog vremena pa da pogledaš neku od brojnih manifestacija koje će se održati po okolnim selendrama a vezane su uz Framu, Bratovštinu iz Gorice i slično.
I na kraju da se ispovjediš kod onog svećenika koji ti može i smije dati taj Sakramenat.
Očisti svoju dušu od zlobe pred Božić

Like(0)Dislike(0)
ledinac 28. studenoga 2014. - 11:49

Grudani su sve osim katolika i ljudi kojima je trebalo dodijeliti da budu središte općine. Ono što je nastalo u doba komunizma i to komunističkim dekretom, ajme majko mila. Evo i na RDIO GRUDE IM PUŠTAJU KOMUNISTIČKE PJESME PARTIZANSKE, SRAMOTA

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 11:54

Ajmo se držat teme.

Like(0)Dislike(0)
sero 28. studenoga 2014. - 11:56

A gdje su još k tome “seljaci” iz Sovića i Gorice: Ranko Boban, fra Silvije Grubišić, fra Zdenko Galić, Zvonko Bušić, Cvitan Galić, fra Stipan Vrljić, fra Marijan Lišnjić, fra Križan Galić, fra Jozo Pejić, Zvone Boban.
Koje to selo selendra ima muzej u Hercegovini: Gorica i Humac. Koja to selendra ima najstariju crkvu: Gorica i Sovići itd.
Grude imaju NIŠTA

Like(0)Dislike(0)
Derim 28. studenoga 2014. - 11:57

Koliko vidim, svi ovi nabrojani su došli u Grude zarađivati plaću.
Uopće mi ne smeta odakle su.
Neki su se urbanizirali, pa su ostali i živjeti u Grudama.
Ti još ne možeš!

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 11:58

Tema je očito “vruća”, sudeći po komentarima. Bilo bi “prekokrašno” kad bi se ovako o ovoj temi raspravljalo i javno pod punim imenom i prezimenom, a i licem u lice.

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 12:03

Alo, ne vrijeđati ljude!!!!!!!!!

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 12:15

Mi se ovdje “glođemo”, a vidi ove trojice gore kako se smješkaju.
E moj narode.:)

Like(0)Dislike(0)
jera 28. studenoga 2014. - 12:21

Grude su trinaesto prase bile i ostale i u buduće će tako biti. Nemaju šlifa a ni štiha ni zašto.

Like(0)Dislike(0)
Za derima iz Drinovaca 28. studenoga 2014. - 12:21

Svi navedeni su došli raditi u Grude, jer se među lokalnim stanovništvom nije mogla naći osoba koja zadovoljava uvijete po pitanju školovanja, obrazovanja, ljudskosti itd.

Nađi jednu osobu iz čaršije Grude koja bi pobjedila na Izborima za Načelnika gruda.
Nađi jednu osobu iz grudske čaršije da bi bila sposobna voditi Komunalno, Općinu, Dom Zdravlja, Školu, itd.
Svi navedeni su došli raditi u čaršiju kako bi zaustavili negativan trend propadanja i stagnacije institucija i ustanova kojim su prije rukovodili čaršijani.

Niste sposobni imati valjanu Župu, kamoli da vodite nešto.

Like(0)Dislike(0)
Mila iz Grudskoga Vrila 28. studenoga 2014. - 12:50

“radišni Gruđanine”, ti si nusprodukt višegodišnjeg prežderavanja i probave komunističkih prdonja i što tebe brigaju naši fratri?

Like(0)Dislike(0)
biologija 28. studenoga 2014. - 12:56

bez brige vjernici, ljudska fiziologija čini svoje i zvijer Perić i njegovi govori mržnje kad tad će napustiti ovaj svijet i morati će odgovarati za svoja (ne)djela. Hvala Bogu dragome na našemu Papi Franji koji će svojim primjerom ljubavi i međusobne tolerancije rješiti ”Hercegovački slučaj”, a dok je god u Svetoj Crkvi ovakvih kao Perić ili ne daj Bože pedofila, Crkva će sve to više gubiti svoje slijedbenike (dokaz sve manji broj katolika kroz godine). Živite mirno i ljubite druge oko sebe, jer na dan smrti ne sudi nam Ratko Perić i papiri napisani od LJUDI nego naš Bog Stvoritelj jedini.

Like(0)Dislike(0)
Anonimno 28. studenoga 2014. - 13:13

Svi bezveze blejite a niko vas ne striže,kad ti nevaljaju Grude što ideš unji tražiš posa i gotov stan. Široko ti isod neba tamo di je bolje i ljepše, u svoje selo ili preko neretve.niste ni dostojni Gruda seljačine.

Like(0)Dislike(0)
bolje sutra 28. studenoga 2014. - 13:28

Za biologija

Sreća pa si ti oličenje tolerancije i ne moraš strahovati od zadnjeg suda.

“zvijer Perić i njegovi govori mržnje kad tad će napustiti ovaj svijet” sreća pa u tvom pisanju nema mržnje,baš se vidi da si nadahnuta nekakvim duhom, ali svetim sigurno ne.

I za tvoju informaciju ovaj slučaj traje i traje bili biskupi Čule, Žanić, Perić, a Pape, Ivan XXIII, Pavao VI, Ivan Pavao II, Benedikt XVI, Franjo. Da ne nabrajam provincijale i generale OFM. Hercegovački slučaj traje i traje
Bi li i svima njima dodjelila ove epitete.

Like(0)Dislike(0)
KOMUNJARO 28. studenoga 2014. - 13:41

kad je problem toliko dugo, zašto je perić dolazi u župu i krizmavao posle čule i to nekoliko godina??????????

Like(0)Dislike(0)
bolje sutra 28. studenoga 2014. - 13:53

komunjaro

Poslije biskupa Petra Čule (1942-1980) dolazi Pavao Žanić (1980-1993), a Ratko Perić je tek od 1993. – piše na stranicama Biskupije. A koliko se ja sjećam to je bio biskup Žanić, a možda se i varam. Mislim da Perić nije.
Mislim da je crkva bila zazidana negdje pod kraj 60-ih i početkom 70-ih.

Like(0)Dislike(0)
bizon 28. studenoga 2014. - 13:54

vi što ste protiv grudskih fratara jel idete u medjugorje ili i za njega kazete da ga vatikan nije priznao i da je svetogrdje ici tamo???

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 13:57

Meni je nešto drugo palo na pamet (a nije tauzenka)

Zašto se pisac ovog teksta gornjeg nije potpisao.

Je li moguće da u Grudama vlada toliki strah i diktatura da ljudi ne smiju slobodno izraziti svoje mišljenje??????

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 13:58

Bizon

Ti svećenici u Grudama NISU fratri. To je srž problema.

Like(0)Dislike(0)
bizon 28. studenoga 2014. - 13:59

koliko je pametan autor ovog teksta dovoljno govori to da na kraju kada se zbroji ne dobijes 100% nego 90%. nemoj pisati tekstove ako ni zbrajanje nisi savladao.

Like(0)Dislike(0)
bizon 28. studenoga 2014. - 14:00

ok nisu fratri, ali jel ovi sto su protiv njih idu u medjugorje? jel slave navodno ukazanje ili i za njega kazu da je nepostojeci jer ga crkva nije priznala 30+ godina?!??!

Like(0)Dislike(0)
Grude republika 28. studenoga 2014. - 14:08

Mamlaze, dva načelnika su bila iz Centra Gruda, dva iz Gorice i po jedan iz Pešije i Sovića.

Idi čuvaj ovce

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 14:11

bizon

Like(0)Dislike(0)
Grude republika 28. studenoga 2014. - 14:12

A vi seljaci da ste išta sposobni napravili bi od Drinovaca i Sovića nešto više od 20 kuća i 30 svinjaka.

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 14:20

bizon

brkaš pojmove.
Jedno je crkvena hijerarhija, pripadnost jednoj zajednici, a drugo osobna vjerovanja i hodočašća.
Meni je osnovni problem što dva-tri otpuštena fratra vuku godinama župu u krivom smjeru.
Ponavljam se ali:
Potjerajte ove otpuštene franjevce iz župe i ponovo zazidajte crkvu. I ne popuštajte dok vam biskup ne dodjeli prave fratre.
Po mom skromnom mišljenju to je jedini način.
Ovako ste sektaši koji se okupljaju oko otpuštenih franjevaca i ne pripadate nikome i to traje već 45 godina.

Like(0)Dislike(0)
bizon 28. studenoga 2014. - 14:28

Ne brkam ja ništa, nego ti imaš duple kriterije. Jedne kada se radi o tebi, a potpuno druge kada se radi o nekom drugom.
Ok – oni nisu fratri. Treba ih izbaciti iz Gruda i slušati Vatikan i biskupa. Svatko ima pravo na svoje mišljenje i to je ok.
Ali se kladim o sve što imam da si u prvom redu u Međugorju, da nikad nisi rekao da je to dole glupost i izmišljotina – IAKO BI TREBAO. Vatikan 30 godina to nije priznao, pa tako niti biskupi. Biskup ne vjeruje u to i govori da je to glupost. Papa Franjo također kaže da Gospa nije poštar da se javlja svaki dan.
Zašto tu ne kažeš: ” to je glupost. Crkva je protiv toga i u to ne treba vjerovati”.
Žalosno žalosno

Like(0)Dislike(0)
biologija 28. studenoga 2014. - 14:35

nemam pojma čemu tolika fama oko ove teme… ostale župe Grudama imaju svoje ”regularne” crkve i mogu ići u njih i slušati svoje ”regularne” svećenike i popove. A o postotcima i njihovoj točnosti dovoljno govori procesija koja se održala na blagdan Svete Katarine – to je bio toliki bojkot naroda da smo jedva uspjeli skupiti dovoljno ljudi da guraju kolica s kipom. Mi sa našim fratrima nemamo nikakvih problema, a ovi zadrti ”Vjernici” iz okolnih župa koji od svoje zlobe nemaju šta drugo neko komentirati našu, neka odu kod svojih popova na misu da ih opet produhovne i ispune mirom i ljubavlju. A ja i moja djeca i buduća djeca ćemo i dalje ići u svoju crkvu u svojoj župi dok su god tu naši fratri, a ako Bog da i nakon što oni odu (svojom, Papinom ili Božijom voljom)

Like(0)Dislike(0)
miki 28. studenoga 2014. - 14:35

No dobro bizon, ajmo o osobnim vjerovanjima.
U međugorje odem u ljetnim mjesecima jer je kod nas misa u pučno podne i žega je. Odem u Međugorje na večernju. Što se tiče vidjelaca o njima nemam nikakvo mišljenje. Ne mogu reći da ljudi lažu kad za to nemam dokaza, ali se mene njihova osobna ukazanja ne tiču. Za mene kao katolika vjernika objave su završile sa Isusovim uskrsnućem i to je ono što me obvezuje ka vjernika – Zakon i Proroci. Evanđelja i Poslanice.
Kap pripadnika Katoličke crkve obvezuje me Kanon i svi propisi koji iz njega proizilaze.
Dalje mogu ja biti dobar vjernik i bez poštivanja Kanona, ali ne mogu pripadati Katoličkoj crkvi.

Like(0)Dislike(0)
bizon 28. studenoga 2014. - 14:39

Također, bolje i ova trojica poštenih, nego kao u Ružićima pedofil.

Like(0)Dislike(0)
pepa 28. studenoga 2014. - 14:42

moja biologija i na bikijadi u Rakitnu se okupi jako puno ljudi i na nogometnoj utakmici na Bilom brigu. Šta oćeš dokazat sa masom ljudi?
Ono o čemu se ovdje radi je pitanje:
Je su li u toj povorci bili pripadnici Katoličke crkve ili neke druge – starokršćanske ilil

Like(0)Dislike(0)
jurka 28. studenoga 2014. - 15:06

žalosno ljudi šta van je zabavi te se malo oko sebe

Like(0)Dislike(0)
Za Grude republika 28. studenoga 2014. - 15:36

Nazvati te idiotom bi bila uvreda idiotima.

U pravu si kad kažeš da su dva pokojna Načelnika bila iz Gruda.
Ali svima nama koji smo ih poznavali poznata je činjenica da se u njihovom mandatu da čaršiju nije napravilo ništa.

Naš Ljubo će vas čaršijane kroz koju godinu napraviti ljudima.
Ali ni on nije svemoguć da od budale napravi pametna čovjeka. To bez majke prirode i prirodne selekcije neće biti moguće.
Nadati je se samo da Vam djeca imaju malo više pameti i razuma od vas.

Nadati je da će Vaša djeci smoći snage da riješe problem fratara koji ste im vi nematnuli svojom glupošću.

Like(0)Dislike(0)
Grude republika 28. studenoga 2014. - 15:44

Ti si jedan smiješan i jalan čovjek. Odrastao u polju s kozama i ovcama, asfalt vidio prvi put s 30 godina. Do 20-te godine hodao u batama. Grude su za tebe republika, i ti to znaš i prisjetiš se toga svaki put kada moraš otići u štalu musti kravu.
Prvi načelnik je bio iz Gruda, drugi načelnik je bio iz Sovića, treći iz Gorice, četvrti iz Gruda, peti iz Pešije, i ovaj zadnji iz Gorice.
Do ovog zadnjeg je stanje bilo 100 puta bolje. Pitaj bilo koga tko radi u Općini ili drugoj ustanovi na općinskoj sisi. To što on populistički pravi od jednosmjerne ulice široke 2m dvosmjernu, stavi nadstresnjicu od 200 KM na bus stanici ili djeci općinskim novcem plaća put u Vukovar je bitno samo malograđanima, seljacima kojima je asfalt prvi put došao 96. pa im je i dan danas pojam.

Like(0)Dislike(0)
grgan 28. studenoga 2014. - 15:55

Sa djavlom doslo I sa djavlom ce otici.
Zna se dobro kako su Grude postali opcinom.
Komunisti-luciferovci su tako htjeli I napravili.
Sve sto je od Lucifera doslo ka njemu ce I otici.
Jos uvijek je puno Grudjana sjeme ovih gore navedenih.
Nikada tu srice nece biti dok se to sve ne raskopa I osnuju novi temelji.
Za ovoga gore Milu bi bolje bilo da je ovce cuva nego sto je nase pare trosio,
skolujuci se po inozemstvu.

Like(0)Dislike(0)
ja,ja,ja 28. studenoga 2014. - 16:02

Tko je god imao vise od grama mozga je otisao iz te vukojebine.
Nazalost je tako jer su ostali samo nesposobnjakovici.
Tako vam je pa priznali ili ne svejadno.

Like(0)Dislike(0)
Grga 28. studenoga 2014. - 16:18

Žalosno. Koje uvrede između braće po Bogu. Koje uvrede između susjeda gruđana, sovićana, drinovčana itd. Sramite se na ovako primitivnim komentarima koji nisu dostojni jednog pristojnog čovjeka i katolika. Ne sramotite svoja mjesta, jer većina vaših susjeda ne slaže se sa ovim primitivizmom. Ja sam gruđanin i bez obzira na to imam jednako tako dobrih prijatelja iz svih mjesta iz okolice Gruda. Isto tako užasavam se svih onih koji mrze “seljake” iz ovih ili onih mjesta, a svojim komentarima zapravo se legitimiraju kao zadnji jad.
Ovje je o nečem drugom riječ, a to je pitanje hercegovačkog slučaja i o tom se treba raspravljati i predlagati rješenja u skladu sa našim vjerskim učenjem.

Like(0)Dislike(0)
bolna 28. studenoga 2014. - 17:40

ako ste završili aj BOG idem štogod radit

Like(0)Dislike(0)
grudska majka iz dijaspore 28. studenoga 2014. - 18:02

Grude niakd kao i do sada neće biti centar jer to ne žele njeni seljaci iz ćaršije. Znam da će zvučati glupo, ali opet ponavljam, zemlju za zaobilaznicu ne daju Grudjani. Tipični primjer Grudskoga jada je ona cesta koja idi od , ne znam koje ulice, pored škole i vrtića na tzv. malu zaobilaznicu koja opet ne vodi nikamo. To jeto stanje. Seljaci ne daju da budu građani a neki ih na to tjeraju. Takvo je u župi stanje. Nema zbora ili ima ali ne može nigdje nastupiti, nema frame, nema ministranata, nema ničega, ne vride pratri jer nigdje osim gruda ne smiju misu reć, sakramneti ne vride ni u Zagrebu ni u Njemačkoj ja sam svjedokinja, žalosno! Lažu oni kkoji kažu da u zagrebu krizma vrijedi ne vrijedi ni u Zurihu!

Like(0)Dislike(0)
Bubs 28. studenoga 2014. - 19:44

za seljaka dixdi
Srbski kralj je umro 1921 a crkva u Grudama poceta 1923 pa ne kuzim kako je on pravio!
A znak TRI u krscanskom svjetu prekaziva sveto trojstvo Otac, Sin i Duh sveti!

Like(0)Dislike(0)
vcjhcj 28. studenoga 2014. - 21:22

skupite se vi svi na jednom mistu i pobijte se ovako priko komentara nećete ništa

Like(0)Dislike(0)
JURE 28. studenoga 2014. - 21:47

Žao mi je ovog mladog “fratra” Vlašića, da je ostao “legalan” mogao je možda postati i provincijal.A za ove starije, da i nisu otpušteni iz službe, bili bi negdje župni vikari ili de familia.Gdje god čovjek radio, hijerarhiju treba poštivat.

Like(0)Dislike(0)
život!!!! 28. studenoga 2014. - 21:49

Pola vas ne zna tko je Otac,Sin i Duh sveti.
A komentari iz drugih Župa ,počistite s vaših vrata,ne žalite nas Gruđane
Kad Crkvenim vođama dođe vrijeme riješit će Hercegovački slučaj.
Ne pocjenjujte i ne vrijeđajte nikoga u komentarima, jer ste broj na ovom svijetu.
Jer pametan je onaj tko zna koliko je pametan.

Like(0)Dislike(0)
ja 28. studenoga 2014. - 21:53

za mene je crkva u grudama već davno odzidana .legalna i legitimna a onaj ko želi da komentira na svoj način nek izvoli samo naprijed. Sve svoje osobne i obiteljske potrebe nalazio sam u njoj i dalje želim tražit u njoj.Izvolite komentirajte dalje da vas čitam s zadovoljstvom.

Like(0)Dislike(0)
fico 28. studenoga 2014. - 22:36

selendra bila i ostala i nikad to neće prestati biti

Like(0)Dislike(0)
jerkas 28. studenoga 2014. - 22:49

Balkanci ostaju balkanci

Like(0)Dislike(0)
drinovčanac 29. studenoga 2014. - 0:09

oteli ste nam općinu ali vjeru i hrvatstvo nikad

Like(0)Dislike(0)
ružičanin 29. studenoga 2014. - 0:18

dobro kaže ovaj drinovčanac što će u grudam crkva kad su većinom komunjare nešto ima agnostika a ono ostalo ateisti a ono malo vjernika dolaze u ostale okolne župe da se tajno krste

Like(0)Dislike(0)
pastir 29. studenoga 2014. - 2:01

Samo komunjarska dica se krizmaju I zene u Grudama.
Puno vas je puno.

Like(0)Dislike(0)
zalosno 29. studenoga 2014. - 7:59

Stvarno ima uvredljivih komentara , punih mrznje, zavistii ljubomore bog neka vam oprosti.

Like(0)Dislike(0)
grudjanin 29. studenoga 2014. - 16:42

ko vise viruje ovin klaunima i biznismenima..slusate li papu i naredbu o ne naplacivanju stoko..

Like(0)Dislike(0)
Ateist 29. studenoga 2014. - 18:10

Taj isti nas biskup je rekao da cemo svi mi u Grudama postat turci, pa vi opet budite za njega. A dali na crkvi u Sirokom prema propisima bi trebali biti popovci, zasto tamo nisu ejr nesmije dirnuti u Siroki

Like(0)Dislike(0)
ah 29. studenoga 2014. - 21:02

pa ljudi ne treba vama ratko perić da bi se na relaciji Ledinac- Grude- Ružići….itd mrzili vi to ljudi radite i preprepreeeeeviše dobro i bez ratka perića žaaaaaaaaaaaaaalosno ne treba vam ni ić u crkvu kad ne možete vidjeti dobro u svog susjeda i kada ste puni gorčine i jala

Like(0)Dislike(0)
za Drinovci 29. studenoga 2014. - 21:22

Gdje mogu otići ovi fratri iz Gruda??????????????
Što sa njima kada ih više nitko ne prima
Jedino čekati da ih pozove onaj gore na župu

Like(0)Dislike(0)
Herrik4 30. studenoga 2014. - 2:33

Autoru teksta sve pohvale ,ova tema je jako važna za mlade ljude u Grudama. Ovi koji se smatraju fratrima u Grudama da su pošteni napravili bih referendum u župi da se ljudi izjasne dali su za rimokatoličku crkvu ili za ovu koju oni vode ako ne poštuju zakon Rima.

Like(0)Dislike(0)
Anonimno 30. studenoga 2014. - 8:37

mirka spajića za župnika

Like(0)Dislike(0)
zemo 30. studenoga 2014. - 10:22

gruđani ne priznaju biskupa, dakle ni papu, nazivaju se kršćanima, onda su oni pravoslavci…

Like(0)Dislike(0)
uf 30. studenoga 2014. - 16:19

Sto ovaj gore pita sto ce sa ovim nazovi pratrima ako odu iz Gruda.
Nista ne triba sa njima samo dobre motike I lopate pa u polje.
Ovaj stari Maric se ponasa ko da ga je neko posadijo tu u Grudama.

Like(0)Dislike(0)
Mario 30. studenoga 2014. - 17:39

Popovi i fratri paklom plaše, da pokupe pare naše.

Like(0)Dislike(0)
zorazlatkina 30. studenoga 2014. - 17:40

zemo, Gruđani, odnosno pravi grudski vjernici priznaju svakoga dobroga i dobronamjernoga čovjeka, pa i sve katoličke biskupe kao svećenike. Međutim, Gruđani ne priznaju otimačinu svojega vlasništva, svojega posjeda, ne priznaju tjeranje fratara sa ovih prostora i iz crkve koju su sagradili fratri i njihovi vjernici svojim novcem, radom i požrtvovanošću. Da njih otjeraju i svojih crkava, a postave neke druge koji nemaju veze sa izgranjom i sa ovim vjernicima. Takve dekrete ne priznaju jer takvi dekreti su u koliziji i sa crkvenim i svjetovnim pravom.
Ne priznaju fratri ni poništavanja svoje profesije, svojega zvanja i zanimanja. Nije ni jedan biksup dao nekom od ovih fratara diplomu na lijepe oči. Oni su za te diplome godinama studirali i došli do fratarske titule, kao i neki doktor medicine, do svoje, ili profesor u školi, do svoje i td.
Ako neki od biskupa ili bilo tko treći, ne želi priznavati vjerske obrede koje su fratri obavili , to ne moraju ni priznati. Ali ne mogu tim fratrima zabraniti rad i služiti obrede u crkvama koje su sagradili sa svojim vjernicima, a dovesti neke druge, koji nisu nikada bili na ovim prostorima i koje vjernici ne žele i koji nisu sudjelovali ni u radu ni financiranju vjerskih objekata na ovom području.

Like(0)Dislike(0)
zorazlatkina 30. studenoga 2014. - 17:53

uf, tako su govorili i tvoji predci i prednici, kada su sve fratre kvalificirali kao “crnomantijaše” koji rade protiv “naroda i otadžbine.”
A vjernike kao “kleronacionaliste” koji rade protiv “bratstva i jedinstva naših naroda i narodnosti” i njihova “samoupravnoga socijalizma.”
E, toga više nema. A za svojim predciima, prednicima, majkom Yugom i ćaletom brozom, možeš samo šmrcati.

Like(0)Dislike(0)
samobitno 30. studenoga 2014. - 20:54

biskupstvo nije za sebe nego za crkvu, za stado, za druge, za one koji su odbačeni, poručio je papa franjo članovima zbora za biskupe. pogledajte što papa govori o biskupima na bitno.net i razmislite što je biskup koji me nije htio doći krizmati?

Like(0)Dislike(0)
ana 1. prosinca 2014. - 0:09

Ovaj Papa je flexsibilan pozitiva za nas župljane Sv.Kate.

Like(0)Dislike(0)
xy 1. prosinca 2014. - 8:30

Koliko vidim ove sve pišu Hrvati iz ZHŽ. Zapitajmo se odakle tolika mržnja među nama. Da li su nam za ovaj problem krivi Srbi i Bošnjaci. Obično za sve što nije dobro okrivljujemo one druge. E moj narode zapitajmo se kuda ovo sve ide.

Like(0)Dislike(0)
miki 1. prosinca 2014. - 10:10

Ana “ovaj Papa” kako ga nazivate je juče tražio blagoslov od Carigradskog Patrijarha u svrhu približavanja KAtoličke i Pravoslavne crkve. Zar misliš stvarno da bi imao razumjevanja za nekoliko prznica koje se inate zbog činjenice da im biskup nije odobrio baš one svećenike koje su oni zaželjeli.
Vidi se da ste vi odrasli izvan Katoličke crkve i da vam osnove nisu jasne. Pročitajte nešto malo o Svetom Franji, pa onda o Luteru. Možda vam se malo razbistri situacija. Možda vam bude jasnije kuda vas vode ovi svećenici, putem Svetog Franje ili Lutera.
Odrekli ste se trinaeststoljetne vjernosti Katoličkoj crkvi zbog vlasništva nad ovim istina lijepim i velikim kamenim zdanjem. Pa sretno vam bilo.

Like(0)Dislike(0)
......... 1. prosinca 2014. - 11:29

Zaklinjem vas, braćo, imenom Gospodina našega Isusa Krista: svi budite iste misli; neka ne bude među vama razdora, nego budite savršeno istog osjećanja i istog mišljenja. (11) Jer Klojini mi, braćo moja, o vama rekoše da među vama ima svađa. (12) Mislim to što svaki od vas govori: “Ja sam Pavlov”, “A ja Apolonov”, “A ja Kefin”, “A ja Kristov”. (13) Zar je Krist razdijeljen? Zar je Pavao raspet za vas? Ili ste u Pavlovo ime kršteni?

Like(0)Dislike(0)
Anonimno 1. prosinca 2014. - 12:26

Ostavite crkvene probleme neka sami rješavaju ta to su školovani ljudi , a crkva i biskup su u službi naroda i tribaju poštivati volju naroda , ako bi bijo referendum onda bi to bila volja naroda toga se biskup Perić najviše boji . Istina Grude su KOMUNISTIČKA tvorevina koju su oni stvorili posle drugog svjetskog rata , a nažalost još i danas njihovi sinovi i unuci kolo vode i tu je srž problema kad se to riješi ja sam uvjeren da će i sa Grudskom crkvom biti sve u redu ,.HVALA.?

Like(0)Dislike(0)
Nika Glavaš 1. prosinca 2014. - 15:26

Anonimo, kako uvijek uspiješ napisati najgluplji komentar?

Like(0)Dislike(0)
on 1. prosinca 2014. - 15:48

“Cirkuz Sarazani”.

Like(0)Dislike(0)
ja 1. prosinca 2014. - 19:03

Istribite komuniste iz Gruda I sve ce poc po Bozijem putu.

Like(0)Dislike(0)
Ana iz Bovana 1. prosinca 2014. - 23:07

“Glavašu”, nisi ti Glavaš, ti si neki komunjarski glavonja. Nema Glavaša takvih. Jedan je bio u stara vremena i krepa. Svi ostali su pravi ljudi.

A ovo što ti je rekao “Anonimni” sve je istina.

Mislim da ti potječeš iz spermatozoida neke posebne komunjarske pasmine. One nevesinjske, bilećke ili gatačke…

Like(0)Dislike(0)
novi 2. prosinca 2014. - 2:42

Možda bi trebalo vratiti se na početak, prije nastanka problema. Dakle opozvati dekret biskupa Buconjića o izdvajanju Gruda iz župe Ružići i formiranju samostalne župe. To je pravno moguće i zakonito. Ovim grudskim svećenicima svakako pružiti prihvatljivu odstupnicu. U razumnom razdoblju ( možda 10ak godina) vjerovatno bi se smirile strasti, i ljudi bi mogli normalno, racionalno i hladne glave uz Božji blagoslov donositi ispravne prosudbe a i crkveno vodstvo bi imalo priliku donijeti prihvatljive odluke i rješenja. Ovo je samo dobronamjerna ideja jer nastavak ovakog stanja ne vodi ničemu. Ako će psovka, mržnja, prkos, inat, sila, bahatost, podrugivanje, zluradost, nepopustljivost, fatalizam, sektaštvo, vrijeđanje, netolerancija, diskriminacija,… biti okružje i dekor svakog razgovora, pokušaja i inicijative nema tu dobrog rješenja.

Like(0)Dislike(0)
Ćane 2. prosinca 2014. - 8:30

Ana, Nika Glavaš je bio vaš partijski kadar, ponos i dika drinovačka.
Što se tiče spermatozioda, možda tvoja baba ili mater poznaju baš njegove.
Nemoj pljuvati po vašem dragom Niki, a možda ste i rod.

Like(0)Dislike(0)
Anonimno 2. prosinca 2014. - 11:18

za n
za Niku Glavaša:
otiđi bolan ponovo u osnovnu školu i upiši prvi razred,
te se ponovo bolan obrahuj i usavrši ali ne po partijskoj liniji,
nego demokratskoj.

Like(0)Dislike(0)
miki 2. prosinca 2014. - 11:33

Zašto svaka tema, ali baš svaka mora završiti na komunistima????

Like(0)Dislike(0)
Anonimno 2. prosinca 2014. - 11:49

miki ::

pitaj svoje kod kuće neka ti kažu..

Like(0)Dislike(0)
Mile 2. prosinca 2014. - 12:21

Polupismeni “anonimo” je i dalje neiscrpan izvor zatucanih i promašenih komentara.

Like(0)Dislike(0)
... 2. prosinca 2014. - 13:53

Pa umjesto laprdanja organizirate prikupljanje potpisa. Iako prikupljeni potpisi ne bi nosili nikakvu težinu obveze za te fratre, daju jasnu poruku. Oni sami su poraženi onog trenutka kad je pala odluka da se neće priznavati sakramenti iz župe, nije bilo u redu da drže župljane taocima ovoliko dugo.

Like(0)Dislike(0)
GRUĐANIN 2. prosinca 2014. - 18:53

AJMO LJUDI DIGNIT BUNU I PISATI PETICIJU,DOĆI ĆE POSLJEDNJI SUD SVI ĆEMO ODGOVOARATI PRED NJIM KAKO I FRATNI TAKO I NAROD I BISKUP.AUTORU SVAKA ČAST

Like(0)Dislike(0)
Anonimno 3. prosinca 2014. - 13:05

mile ::
ajde ti napiši pametan komentar
konju jedan

Like(0)Dislike(0)
Anonimno 3. prosinca 2014. - 13:07

mile;;
uh zaboravio sam pa ti si nepismen skroz i
to ti je drugi napisao.

Like(0)Dislike(0)
ruzicanka 3. prosinca 2014. - 15:03

Nikad od Gruda i Grudjana covika!

Like(0)Dislike(0)
Đuro 4. prosinca 2014. - 8:18

Ajde anonimo, sjaši više!
Šta si se nasadio na portal, k’o da je tvoj.
Šta ima veze što si glupav i nepismen?
Možeš ti i s time živjeti, samo se ne javljaj na portal i sve će biti OK.

Like(0)Dislike(0)
Brand - blago nama sto ga imamo 4. prosinca 2014. - 16:08

Ma sve je to brand

Like(0)Dislike(0)
Sretna Nova Godina 5. prosinca 2014. - 4:42

https://html1-f.scribdassets.com/4080xrrfr4zqvgy/images/11-f5c45b21d7.jpg

Like(0)Dislike(0)
anoo 5. prosinca 2014. - 19:20

Komunisti odhebite za sva vrimena.Za vasa kopilad cemo lako.

Like(0)Dislike(0)
Joseph 24. siječnja 2015. - 16:53

Ljudi Boziji sramote od ovog naroda . Pisuci ovakve komentare pradjedovi I djedovi vam se okrecu u grobovima kakve veze ima ogrlica ili kokulj molitva je ista a kao osoba na svijetu nema boljeg svecenika od Fra Bernarda Marica . Pisuci ovakve komentare samo pravdate svoje nepostenje I svoju glupost Pozdrav Grudskim svecenicima a posebno fra Bernardu

Like(0)Dislike(0)
Joseph 24. siječnja 2015. - 16:56

Ljudi Boziji sramote od ovog naroda . Pisuci ovakve komentare pradjedovi I djedovi vam se okrecu u grobovima kakve veze ima ogrlica ili kokulj molitva je ista a kao osoba na svijetu nema boljeg svecenika od Fra Bernarda Marica . Pisuci ovakve komentare samo pravdate svoje nepostenje I svoju glupost Pozdrav Grudskim svecenicima a posebno fra Bernardu
Prvi put u zivotu se javljam pa prema tome komentar treba da bude na mjestu

Like(0)Dislike(0)
Josip Hrvatska 22. siječnja 2016. - 22:46

Gruđani nisu katolici, a njihovi fratri su heretici

Like(0)Dislike(0)
Mark 23. svibnja 2016. - 10:43

I još im fali BIskup Srećko Novak,dakako lažni biskup koji nije ni katolik a krizmao djecu u Grudama čapljini i Tepčićima (2001),ako su ovi bivši fra koji su izbačeni iz reda OFM a iz Hercegovačke Franjevačke provincije
Žarko Marić,Stanko Pavlović, i Šaravanja izgubili zdrav razum nije razumljivo kako je narod tolko blesav,
da im podvaljuju takve stvari kao sa ovim Lažnim Biskupom nevjernikom,dakle narod od sebe pravi cirkus,što mediji itekako žele,iako su ovi bivši svećenici lukavi jer dobro zaradjuju.

Like(0)Dislike(0)

Ostavi Komentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Popularno




Novi komentari

  • Jozan o Održana tribina u povodu 150. godišnjice Hercegovačkog ustanka
  • Volvo o Prijave za upis na Sveučilište u Mostaru počinju 23. lipnja
  • Brzica o Ivanjdanski turnir Ružići: Revijalna utakmica u spomen na Mirkasa i Rudića
  • Anonimno o Održana tribina u povodu 150. godišnjice Hercegovačkog ustanka
  • Jozan o Ožujsko upozorava na lažnu nagradnu igru

Nove objave

  • Odlična “Super MAL vikend akcija” u MAL Grizelj
  • Održana tribina u povodu 150. godišnjice Hercegovačkog ustanka
  • Ivanjdanski turnir Ružići: Revijalna utakmica u spomen na Mirkasa i Rudića
  • Kulinarski spektakl ljeta: “321… KUHAJ!” ponovno u Grudama!
  • Zapečaćeni objekti u Hercegovini, na području šest županija izrečene kazne u iznosu od 104.200 KM

Facebook

Facebook
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

@ 2007 - 2025 Grude Online. All Right Reserved.


Back To Top