Festival klasične glazbe „Glazba na kamenu” trodnevno je glazbeno okupljanje koje za cilj ima približiti raznolikost klasične glazbe publici različitih dobnih skupina, područja interesa i razine obrazovanja, ujediniti mlade snage rezidentnih glazbenih umjetnika i renomiranih gostiju iz cijele Europe, skrenuti pažnju na kreativni aspekt i heterogenost glazbenog izričaja, pružiti Hercegovini i cijeloj okolici vrhunski glazbeni i umjetnički doživljaj.
Prvi dani jeseni daju jedinstvenu priliku promatranja prirode i uranjanja u stvaralačku dubinu prožetu kontrastnim elementima boja i zvukova. Festival „Glazba na kamenu”, koji će se održati u crkvi svete Katarine u Grudama od 22. do 24. rujna, koncept je koji produbljuje sintezu prirode i umjetnosti, uprizoruje zvuk u prostoru definiranog kamenog izričaja, kao neupitnog simbola opstojnosti i nepokolebljivog ljudskog identiteta.
Tri su festivalska dana koja publici donose tri posve različite komponente glazbenog izražaja, temeljene ne na suprotstavljanju, već na korespodenciji i supostojanju.
Cjelokupan program „Glazbe na kamenu”, nošene monumentalnim kamenim svodovima svete Katarine, upotpunit će izložba renomiranog akademskog kipara, profesora Stjepana Skoke. Izložba skulptura dubokog umjetničkog sadržaja Maslinove grančice stajat će sva tri dana kao nepokretni svjedok kamenih klasika te kao popratni sinestetički element dostupan za razgledavanje i promišljanje.
Prva večer Festivala (petak, 22. rujna u 20:00 sati), alegorijskog naslova 3 & 4: archi del classicismo ili pojednostavljeno „večer komorne glazbe” pred publiku iznosi programno oblikovan komorni gudački ugođaj salonskog tipa, formiran u jedan trio i jedan kvartet višestavačne forme. Velikani visokog bečkog klasicizma Joseph Haydn i Ludwiga van Beethovena, neizostavni su dio komorne gudačke literature, a prvu festivalsku večer publiku očekuju prigodna Serenada (hrv. „večernja glazba”) za gudački trio u D-duru, op. 8 iz ranog Beethovenovog opusa te Haydnov čuveni „Ptičji” ili Gudački kvartet br. 32 u C-duru, op. 33, br. 3. Koncept večernje idile nošen kontrastnim stavcima Beethovena i Haydna publici će predstaviti splitski gudački trio: violinist Mislav Salopek, violist Stipe Marinić i violončelistica Katarina Evetović, a u kvartetu će im se pridružiti violinist Ante Slišković.
Druga večer Festivala (subota, 23. rujna u 20:00 sati) odiše komemorativnim i duboko pronicljivim glazbenim programom. Hommage à Pejačević & Rahmanjinov pobuđuje sjećanje na dvoje slavnih i beskrajno inspirativnih skladatelja koji su glazbenu povijest zadužili s neopisivo vrijednim opusima klavirske i ine glazbene literature. Recitalni program koji uključuje bogati niz klavirskih minijatura „Život cvijeća” („Blumenleben”) op. 19, hrvatske skladateljice i violinistice Dore Pejačević uz monumentalno pijanističko remek-djelo „Šest muzičkih momenata” („Six Moments Musicaux”) op. 16, jednog od najslavnijih skladatelja svih vremena Sergeja Vasiljeviča Rahmanjinova, uz sjećanje na 100. obljetnicu smrti Dore Pejačević i 150. obljetnicu rođenja i 80. obljetnicu smrti Sergeja Rahmanjinova, izvest će mlada hrvatska umjetnica grudskih korijena s adresom u Budimpešti, pijanistica Ana Šostar.
Krunu Feativala (nedjelja, 24. rujna u 20:00 sati), uz jednu solističku i jednu komornu večer, čini koncert Festivalskog gudačkog orkestra „Takt”; značajnog ne samo po razmjeru orkestralnog zvuka, već i po heterogenom sastavu i dobnoj strukturi izvođača. Ansambl rezidentnih umjetnika imat će čast ugosti glazbenike čiji su osebujni inozemni uspjesi oblikovali umjetničku scenu diljem Europe, od Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Makedonije, Italije, Austrije, Poljske, Njemačke, Španjolske pa sve do Sjedinjenih Američkih Država. Također, riječ je i o umjetnicima angažiranim u nekim od najprestižnijih bosanskohercegovačkih i hrvatskih glazbenih ansambala poput Sarajevske i Zagrebačke filharmonije, Mostarskog i Dubrovačkog simfonijskog orkestra, orkestara opera HNK Zagreb, Split i Rijeka, ali i inozemnih kuća poput orkestara Alessandro Scarlatti, Toscanini, Williamsport Symphony Orchestra, Pennsylvania Chamber Orchestra, Altoona Symphony Orchestra, Symphonia Momentum Orient and Occident, Attergau Intarnational Youth Orchestra, EUphony Symphony Orchestra i drugih. Za dirigentskim pultom naći će se priznati hrvatski skladatelj i dirigent mo. Igor Tatarević, a koncertni majstor, ujedno i počasni gost Festivala bit će svjetski renomirani umjetnik, profesor na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, violinist Marco Graziani. U prigodnom programu koji uključuje djela: „Holberg suita”, op. 40, Edvarda Griega, preko senzitivnog Intermezza iz opere „Cavaliera rusticana” Pietra Mascagnia pa sve do raskošnog i pomalo razonodnog Koncerta za klavir i gudački orkestar br. 2 Borisa Papandopula, gdje će se za klavirom naći pijanist Božidar Vlašić, orkestar će kroz mnoštvo kontrastnih i karakternih stavaka publici ponuditi široki spektar glazbenih boja kao jesenjih lepeza šarolikog zvuka promjenjive i nepredvidive esencije.
Ulaz na sva tri večernja koncerta je besplatan.
Projekt Festivala ostvaren je suradnjom Udruge glazbenih umjetnika „Takt” s Općinom Grude i Ministarstvom obrazovanja, znanosti, kulture i športa Županije Zapadnohercegovačke te uz pokroviteljstvo domaćih gospodarstvenika i poduzetnika.
Komentari su zatvoreni